Avatar billede kimtheman Novice
10. oktober 2010 - 11:18 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Er det Sikkert at tilføje sit DK/Visa kort på Paypal ?

Hej. Har lige oprettet en konto på Paypal, da jeg godt kunne bruge, at jeg kunne sende opkrævninger via e-mail.

Når jeg skal indsætte overførelses oplysninger, bliver jeg i tvivl, om jeg skal vælge Bank eller kort. For vedr. bank oplysninger synes jeg, det er lidt svært præcist at forstå, hvad der skal stå, hvad og hvor.
Og gider jo ikke, der går ged i den.

Så tænkte jeg, at jeg ville indsætte mit dk/visa kort i stedet.

Men kan så se, at man skal indsætte sit Kortkontrolnummer fra kortet. Og tænker her, at med det kan dette jo nemt misbruges, da de så har alt hvad de skal bruge, for at misbruge det. Eller hvis nogen hacker deres server.

Så hvad er jeres mening om at indsætte Kortkontrolnummeret?
Avatar billede VFJ99 Nybegynder
10. oktober 2010 - 11:28 #1
Hvis siden er krypteret (hængelås på siden) når du skal indtaste oplysningerne, kan paypal ikke se dine kortoplysninger. Disse bliver krypteret af et program som ingen kan få adgang til. De kommer til at se disse oplysninger: xxxx xxxx xxxx og så ex 9323 til sidst.

Hvis nogen skulle misbruge dine oplysninger er det fra din computer. Det sker ved at aflure dine tastetryk. Chancen er ikke stor og hvis uheldet skulle være ude, så er det nemt for dig at bevise, at du intet har med misbruget på din konto at gøre og pengene vil kort tid efter blive ført tilbage på din konto.

Man skulle næsten tro jeg var fra paypal ;-) Men sådan er det altså.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. oktober 2010 - 13:03 #2
Paypal har haft mine kort oplysninger i 2 år ingen problemer.
Avatar billede larsaasted Nybegynder
10. oktober 2010 - 13:06 #3
Jeg har 1 stk. VISA samt 2 stk. MASTER kort på Paypal... i mange år... ingen problemmer... De stiller også sikkerhed op til et hvis beløb når du handler...
Avatar billede kimtheman Novice
10. oktober 2010 - 21:10 #4
Tak for jeres svar.
Da du var først VFJ99. Smider du så et svar.
Avatar billede kimtheman Novice
10. oktober 2010 - 22:14 #5
Ved i forresten om man kan sende faktura til sig selv, eller en betalings e-mail. Men hvor man så ikke vælger at trykke på betalings linket eller lign. Vil det så komme til at koste en noget eller er det først når der trykket på betalingslinket i fakturaen/ e-mailen.
Avatar billede kimtheman Novice
11. oktober 2010 - 19:43 #6
Halloooo
Avatar billede Jensen DK Novice
12. oktober 2010 - 07:06 #7
Du kommer nok til at tage et billed af skærmen med fakturen på, du kan ikke få den sendt uden du har købt.
Avatar billede kimtheman Novice
12. oktober 2010 - 08:56 #8
ok
Avatar billede kimtheman Novice
15. oktober 2010 - 00:37 #9
Uhm lyder ikke helt logisk.

Vil det sige, hvis jeg skriver og mailer en faktura, for en service folk måske ikke har fået endnu. Og de ikke klikker på betalingslinket i mailen, og ikke betaler online, så bliver jeg stadig trukket, fordi jeg afsendte fakturaen på hjemmesiden?
(Er det noget du er helt sikker på?)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. oktober 2010 - 07:00 #10
Jeg forstår ikke helt hvad du mener, men hvis du ikke har klikket på betaling så får du heller ingen faktura.
Avatar billede kimtheman Novice
15. oktober 2010 - 07:39 #11
Mener inde på PayPal der kan jeg sende en faktura. Når det så er gjort. Så bliver jeg vel ikke trukket 2,9 % (eller hvor meget det nu er) før kunden har trykket på betalingslinket og betalt. (Det vil sige hvis de ikke trykker og betaler så skal jeg vel ikke betale de 2,9%?)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. oktober 2010 - 13:42 #12
Det ved jeg ikke, men skulle ikke undre mig om du kom til at betale.
Avatar billede kimtheman Novice
25. oktober 2010 - 01:09 #13
Dem der vil have point smid lige et svar.
Avatar billede Jensen DK Novice
25. oktober 2010 - 07:16 #14
Jeg har ikke fortjent point så jeg springer over.
Avatar billede kimtheman Novice
04. november 2010 - 16:54 #15
Ingen respons så lukker selv tråden med at tage point selv.