Avatar billede mikamort Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Grå skærm ved opstart

Min computer opfører sig meget mærkeligt.

Når jeg tænder for kontakten (på væggen) og derefter tænder for computeren, startern fint op men der kommer en helt grå skærm i ca. 30-60 sek. lige inden skrivebordet kommer frem.? Meget mærkeligt??
Hvis jeg genstarter computeren uden at afbryde strømmen på væggen går computeren i selvsvind og genstarter hele tiden efter et par sek. Den kommer ikke så langt at man kan komme ind i BIOSen.

Jeg har prøvet at kører scandisk på den harddisk hvor mit OS ligger uden at vise nogle fejl.
Jeg har tjekket for virus med avast uden at finde fejl.
Jeg har tjekket med Malwarebyte´Ant­i-Malware uden at finde fejl.
Jeg har kørt med Windows Hukommelsesdion­osticering til 95% uden at finde fejl. Var der ikke i de sidste 5% og computeren kan jo ikke genstarte, så jeg fik ikke en rapport.
Jeg har installeret PC Wizard 2010 og temperaturen på mit grafikort er 80C (ved ikke om det er for varmt)og temperaturen på CPUen er 40C.

Mine spec er:
Motherboard: Gigabyte EP45-DS3
CPU: Intel Core 2 Duo E8400 3,0MHz
Ram: 2x2 Kingston DDR2-SDRAM
Grafik: ATI Radeon HD 4800

Har I nogle forslag til afhjælpning af min underlige computer?
Avatar billede playjacob Nybegynder
09. oktober 2010 - 15:42 #1
du burde nok lag den stå i et par dage og prøve igen for 80C er for varmt
Avatar billede 220661 Ekspert
09. oktober 2010 - 21:14 #2
Dyu skal ind iog rense dit grafik kort for snavs, for at få temperaturen ned.
Og rens hele tårnet når du alligevel er i gang:
Rense stationær indvendigt :  http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/rens_taern.htm
Avatar billede Jensen DK Novice
10. oktober 2010 - 08:15 #3
Hvis dit grafikkort er pasivt kølet kan de 80 grader godt være ok er der blæser på så er det for meget max 50 til 60 grader, men det er ikke det der er hele fejlen, tror også der måske er en fejl på din strømforsyning.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. oktober 2010 - 08:32 #4
Har passivt grafik i min stationære pc, og kommer aldrig over 70 grader (normalt mellem 60 og 65 grader).
Silbidor tror du den giver for lidt strøm medens den er kold, så det er derfor den viser grålig skærm?
Kan det ikke også være grafik chippen der viser disse dårlige billder indtil den bliver varmet op?
Avatar billede Jensen DK Novice
10. oktober 2010 - 08:49 #5
Mit Nvidia 7600GS passiv kølet kørte ved normal brug mellem 75 og 85 grader og virkede perfekt men når jeg kørte et spil så fes det op på 124 grader og det hele hakkede, så jeg har monteret er blæser på kortet og har nu max 55 grader.
chippen får samme betingelser om du starter på den ene måde eller den anden måde, hvor strømforsyningen den ene gang har strøm inden boot den anden gang får strøm samtidig med boot.
Avatar billede Jensen DK Novice
10. oktober 2010 - 12:49 #6
Kom til at tænke på om det kunne hjælpe at fjerne det lille runde batteri som sidder i bundkortet,ca.i 10 min, og derefter trykke på startknappen nogle gange, el kablet helt ude af komputeren imedens, når du så montere batteriet igen så skal du stille dato og tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. oktober 2010 - 19:32 #7
Micamort kan vi få lidt tilbagemelding??
Avatar billede mikamort Nybegynder
24. oktober 2010 - 15:40 #8
Hej
I må undskylde mit fravær, har været meget ophængt på arbejdet den sidste tid.
Jeg må prøve at få renset mit tower.
#6
Ved afmontering af batteriet skal jeg så tilslutte strømmen igen inden jeg trykker på startkanppen??
Avatar billede Jensen DK Novice
25. oktober 2010 - 07:22 #9
Nej strømmen skal tilsluttes til aller sidst.
Avatar billede mikamort Nybegynder
04. februar 2011 - 11:26 #10
Hej igen

Jeg har nu prøvet at tage batteriet ud som du sagte og mon ikke det virkede:)
Jeg har dog stadig grå skærm ved opstart.

Tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 13:25 #11
"Jeg har nu prøvet at tage batteriet ud som du sagte og mon ikke det virkede:)"
Hvorfor tager du point tilbage når du har fået hjælp til dit problem?
Avatar billede mikamort Nybegynder
04. februar 2011 - 15:30 #12
Øøøhhh:(
Jeg har nok ikke forstået point systemet og troede at jeg skulle acceptere svaret. Det var ikke min menig at snyde med pointene.
Hvordan kan jeg tildele pointene til silbidor??
Avatar billede 220661 Ekspert
04. februar 2011 - 17:24 #13
Avatar billede Jensen DK Novice
05. februar 2011 - 07:32 #14
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.
Er der ikke lagt et svar på løsningen skal du bede om et svar, så kan du sætte flueben i firkanten under det farvede svar, og klikke på, accepter svar nede til venstre.
De svar uden flueben bliver afvist.
Kommer der ikke et svar inden for 8 til 10 dage så lægger du selv et svar som du så acceptere.
Har du ikke fået løst dit problem så lægger du selv et svar som du acceptere, så har du fået de udlovede point hjem igen, og spørgsmålet er lukket.
Har du fået lukket et spørgsmål ved en fejltagelse hvor en hjælper skulle have haft point, skal du oprette en ny tråd med point til ? og her lægge et link  til den nye tråd, i den nye tråd lægger du et link hertil så man kan se hvor point kommer fra.
Avatar billede mikamort Nybegynder
08. februar 2011 - 20:03 #15
Jeg prøver herved igen at give Silbidor sin fortjente point
Avatar billede mikamort Nybegynder
08. februar 2011 - 20:07 #16
Avatar billede Jensen DK Novice
09. februar 2011 - 07:31 #17
Jeg har lagt et svar på den anden tråd, bare følg det jeg skrev i #14.