Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 00:21 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Ukendt fejl! Computer har en form for læseproblem.

Jeg har en HP Pavillion computer som jeg købte for ca 4 år siden.
Jeg har, så længe jeg kan huske, haft problemer med at downloade og installere forskellige ting på min computer. For det meste hvis jeg downloader filer over 10 mb, er filen "corrupted" og virker derfor ikke. Jeg har prøvet at downloade filer, med min bærbare computer og installere dem derpå, og det er gået uden problemer, men hvis jeg tager de filer downloaded på den bærbare og prøver at installere dem på denne stationære, kan den stadig ha problemer med at læse filerne, os selvom det er fra ekstern harddisk. Der er ingen problemer hvis jeg skal installere filer fra en CD. Computeren har som sagt haft det problem så længe jeg kan huske, så jeg mener ikke det kan være pga. eftermonteret ram og grafikkort.
Jeg har søgt utroligt meget på hvad det måske kunne være, og har prøvet at køre en memory test, der gik fejlfrit. Jeg har ikke den fjeneste anelse om hvad det kan skyldes.

Nogen der måske kunne hjælpe med at løse dette problem?

Informationer på min computer:

HP Pavillion a6022.sc
Efterinstalleret Windows 7 Ultimate 32bit (Født med Vista Home Premium 32bit)
Intel Pentium D 3.0 GhZ 925 Dual core CPU
250gb SATA 3G harddisk 7200rpm
Efterinstalleret 2GB (1*2GB) RAM (Født med 1GB (2*512))
Efterinstalleret nVidia GeForce 9600GT 1GB Grafikkort (Født med nVidia GeForce 7300LE Turbo Cache 64mb dedikeret hukommelse/320 mb)
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 01:10 #1
Har du prøvet at downloade med Firefox. Jeg har gode downloads resultater med den. Man kan under Funktioner Indstillinger selv bestemme, hvor filerne skal lægges. Men google chrome er også god.
Jeg pakker filerne ud med WinRAR.
09. oktober 2010 - 08:51 #2
... hvilket Sikkerhedsprogram ?

Registreringsdatabase oprydning kan anbefales ->
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/ (Specielt punktet [Register]...)

http://www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:10 #3
Jeg har ikke lige prøvet med firefox, og jeg er heller ikke sikker på det vil virke, for selvom jeg har brugt en download client til at hente filerne, er de alligevel ikke komplette/beskadiget. Jeg bruger også winrar til at udpakke filer med, men der meddeler den os om fejl..
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:13 #4
Det er ikke mere end 2 uger siden jeg lavede en fuld formatering på computeren, så jeg tror ikke der er noget at rydde op i, eller nogen spyware der er skyld i det. Problemet var der selv da jeg skulle installere Adobe Reader efter formateringen.
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 12:16 #5
Jeg har prøvet så meget forskelligt, så jeg er næsten helt sikker på, der er en hardware fejl, som har været der siden jeg fik computeren..
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 13:12 #6
Det kan også være en fejl i windows. Jeg har for nylig måtte geninstallere fordi, når jeg skrev noget i et tekstdokument og trykkede gem, blev der alligevel ikke gemt noget. Og windows var
også blevet langsom til at åbne partitionerne.
Men efter nyinstallationen kører det hele fint igen, med samme hardware.
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 14:43 #7
Jeg tror heller ikke dette vil hjælpe i mit tilfælde, for så har der været fejl i både fabriksinstallationen Windows Vista, og også i den efterinstallerede Windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 14:50 #8
Ja med mindre du har opgraderet fra wista til win7.
Har du prøvet at undersøge dine ram for fejl?
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 14:53 #9
Jeg har bare kørt en fuld formatering og en fuld installation af Win7.
Ja, jeg kørte en RAM-test igår, og der stod den var fejlfri.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 17:02 #10
Ja så ved jeg sørme ikke. Men er det ikke sådan, at selv om man bruger WinRar eller winzip, så er der alligevel brug for windows installer? Hvis det er rigtigt, er mit sidste bud, at geninstallere windows installer.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 17:04 #11
Ps. men det hjælper selvfølgelig ikke, hvis den downloadede fil er korrupt. Jeg har desværre ikke flere ideer.
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. oktober 2010 - 18:48 #12
Nej, jeg kan simpelthen heller ikke forstå hvad det kan være. Men jeg er næsten sikker på, det må være en hardware fejl.

Men du skal ha tak, for din hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2010 - 19:23 #13
Ja det var da mildest talt så lidt:)
Avatar billede konnerup Nybegynder
18. oktober 2010 - 01:24 #14
Kan dette mon skyldes en fejl på bundkortet?
Avatar billede konnerup Nybegynder
09. december 2010 - 13:59 #15
Nu har jeg skiftet bundkortet i computeren, og det har rettet fejlen.
Bundkortet var et 945GTC-HM, som jeg skiftede ud med et ASUS P5QPL-AM G41