Avatar billede Thomasme Nybegynder
08. oktober 2010 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Mislykket forsøg på at trække data ud af harddisk

Min stationære har ikke været i stand til at tænde i noget tid, og jeg har derfor købt et "kit" så jeg kan slutte harddisken til en anden pc via usb og derved trække mine data ud.

Der er dog et problem. Det eneste der sker når jeg slutter strøm til harddisken er, at den begynder at ryge. Hvad gør jeg?

Her kan i se hvilket kit jeg har brugt:
http://www2.avxperten.dk/pc-tilbehoer/usb-tilbehoer/usb-2.0-til-sataide-adapter.asp
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2010 - 16:56 #1
du har måske vendt strømstikket forkert til harddisken, og brændt den af (endnu en gang).
Avatar billede Selas Nybegynder
08. oktober 2010 - 17:09 #2
#1 hvad mener du? Stikket er jo netop udformet så man ikke kan vende det forkert... Det kan selvfølgelig ikke afvises at det kit er defekt, men jeg tror nærmere harddisken har været defekt siden computeren stoppede med at ville starte. Du kan evt. prøve at tilslutte harddisken internt til en PC #0.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2010 - 17:26 #3
der er mange fejlkilder i åbne diske - den kunne fx ligge hen over noget metallisk - eller altså samlet kittet forkert.
Avatar billede Thomasme Nybegynder
08. oktober 2010 - 17:53 #4
Jeg er overbevist om at kittet er samlet rigtigt.
Kan jeg overhovedet håbe på at få mine data ud, eller skal jeg hellere lade det ligge?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. oktober 2010 - 18:11 #5
med noget held kan du finde en harddisk med eksakt samme version, og flytte dens 'bundkort' over på din - og så har du en chance mere for at kunne få aflæst data.
Ellers ville jeg bare åbne dyret, og skrue den helt fra hinanden, og bruge plade(r) som øl-brikker (de isolerer faktisk ret godt) - så er dine data ikke kommet i gale hænder.
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2010 - 20:04 #6
Spørgsmålet hænger sammen med dette spørgsmål, af samme spørger.
http://www.eksperten.dk/spm/920596
Avatar billede Selas Nybegynder
08. oktober 2010 - 23:06 #7
Quattro Data Recovery - de har fair priser for data recovery fra selv de mest ødelagte diske, prøv at kontakte dem evt.

http://www.diskhelp.dk/
Avatar billede Thomasme Nybegynder
09. oktober 2010 - 16:29 #8
tak. Det er vidst så tæt vi kommer på et svar her, så bare smid et :)
Avatar billede Selas Nybegynder
09. oktober 2010 - 16:34 #9
No problemo  :)
Avatar billede claes57 Ekspert
09. oktober 2010 - 16:40 #10
bare luk for min skyld...