Avatar billede bentc Nybegynder
25. juli 2001 - 10:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Konvertering af striped disk sæt fra Windows NT til 2000

Jeg er i øjeblikket igang med en konvertering fra Win NT til 2000. Jeg har gjort det på den måde jeg installerer mit Win 2000 styresystem på ny disk, sådan at jeg kan komme tilbage til NT hvis det ikke virker efter hensigten.
På min maskine har jeg 7 SCSI harddiske hvoraf de 4 er striped under NT. Under Win 2000 kan jeg se disse diske som enkelte diske. Hvordan konveterer jeg strip sættet til Win 2000?

mvh Bent
Avatar billede retaxes Nybegynder
25. juli 2001 - 10:55 #1
Bruger du NTFS under NT4
Jeg har ikke den store forstand på SCSI og Striped set, men såvidt jeg ved kan win2k ikke bruge NT4´s NTFS!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juli 2001 - 10:56 #2
Avatar billede bentc Nybegynder
25. juli 2001 - 11:05 #3
Mit fil system er NTFS på alle diske. De andre datadiske der ikke er striped kører OK. Jeg har selvfølgelig forsøgt med Disk Mamagement programmet i Win 2000, men kan ikke finde en vej igennem
Avatar billede farout Nybegynder
25. juli 2001 - 12:52 #4
Jeg går ud fra at du mener software strip eller raid 0, hvis det er tilfældet kan du ikke konvertere fordi nt4 ikke vil være istand til at læse dine dynamiske diske, du skal lave en backup af din nt4 og oprette dynamiske diske i 2k og så oprette strip raid0, w2k kan godt konvertere men det kræver at du opgradere din nt4 til w2k så vil det ske under installationen men det kræver også en stor potion modighed.
ps. se den link nanoq har lagt til dig
Avatar billede bentc Nybegynder
25. juli 2001 - 12:54 #5
Jeg har selv fundet svaret.
Start Win NT Disk administrator programmet og eksporter dine indstillinger (Partition - Save).
Du kan nu importere dine indstillinger i Win 2000 under Action - Restore.
Avatar billede farout Nybegynder
25. juli 2001 - 13:12 #6
Virker det ?

svar lige tilbage om der opstår problemer med at komme ind i nt4
Avatar billede bentc Nybegynder
26. juli 2001 - 11:20 #7
Ja, det virker perfekt! Jeg har ikke fundet nogle problemer endnu.

mvh Bent
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 12:50 #8
Det var lige godt s.....
men kører w2k så dine software strips uden at du opretter dynamiske disk ?
og kan nt4 stadig benyttes ?

hvis det gør jamen så er det jo en nem og genial løsning den skal lige skrives bag øret.
Avatar billede bentc Nybegynder
26. juli 2001 - 13:03 #9
Både NT4 og w2k kører med de samme striped diske. Jeg har prøvet begge system her til formiddag for at være sikker.
I w2k er de konfigureret som striped diske og ikke som dynamiske diske.

mvh Bent
Avatar billede farout Nybegynder
26. juli 2001 - 22:29 #10
utroligt for jeg har lavet flere spejlinger af stripe sets ved hjælp af software men windows 2000 har altid krævet at der skulle opgraderes til dynamiske diske for det funker
men fedt nok så er det hele jo noget nemmere

Jeg Takker :)