Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:16 Der er 29 kommentarer

Min processorer arbejder på 100 %

jeg kan se at jeg ikke han lave ret meget uden den køre på 100%. og tænker på hvor meget det betyder at jeg har en 40 Gb hartdisk extre der er meget gammel. 10 år .. processoren er på 2,6 GHz
Avatar billede tjacob Juniormester
05. oktober 2010 - 18:23 #1
Harddisken har intet med processorforbruget at gøre. Det er meget lidt af processorens kræfter der bruges på at skrive/læse fra harddisken.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. oktober 2010 - 18:24 #2
med en så gammel maskine er det nok ram-mangel, samt manglende oprydning på harddisken. Ram på gamle maskiner er meget dyrt - så det er ikke vejen frem.
Hent ccleaner, og få den til at slette alle temporære filer (ikke cookies). Derefter kør diskdefragmentering.
ccleaner er på http://www.filehippo.com/download_ccleaner
defragmentering er på http://www.filehippo.com/download_defraggler

Hvis det ikke hjælper, så er en ny maskine billigere end ram til gamle.
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:34 #3
jeg har grafikkort Radeon 9250. 1,5 GB ram.. det skulle være nok til at go på Seconlife hvor jeg kan underholde et live publikum med min guitar. selv hvis jeg køre i minste mode køre cpu på 100% jeg fatter ikke en dyt?
05. oktober 2010 - 18:36 #4
Velkommen til E. ...
Under hvilket system:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:36 #5
jeg har en 90GB harddisk ogsi maskinen og den er nyformatert og renset
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:37 #6
jeg køre xp med sevis pak 3
05. oktober 2010 - 18:42 #7
# 4 alligevel!!!

Du har vel 100% styr på driversoftware / Opdateringer / Sikkerhedsprogram(mer) ?
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:46 #8
det håber jeg da.. men kender ikke lige den HiJackThis er det en fjernsuport program
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 18:52 #9
jeg har ad-awer og avast det skulle vil ikke være nødventig at køre. HiJackThis nå jeg også er nyformatert
05. oktober 2010 - 18:56 #10
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:15 #11
ok tak jeg har kørt en scanning. Skal du have en shal du have en kopi her i dette forum
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:26 #12
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 19:05:36, on 05-10-2010
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\Surround Mixer\CTSysVol.exe
C:\WINDOWS\system32\CTHELPER.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\Entertainment Center\RcMan.exe
C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe
C:\Programmer\Mobilt Bredband\Mobilt Bredband.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Administrator\Skrivebord\HiJackThis\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://google.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GRA8E1~1.DLL
O2 - BHO: Hjælp til tilmelding til Windows Live - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
O2 - BHO: EpsonToolBandKicker Class - {E99421FB-68DD-40F0-B4AC-B7027CAE2F1A} - C:\Programmer\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O3 - Toolbar: EPSON Web-To-Page - {EE5D279F-081B-4404-994D-C6B60AAEBA6D} - C:\Programmer\EPSON\EPSON Web-To-Page\EPSON Web-To-Page.dll
O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Programmer\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ATICCC] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI.ACE\cli.exe" runtime -Delay
O4 - HKLM\..\Run: [CTDVDDET] C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\DVDAudio\CTDVDDET.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [AudioDrvEmulator] "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\DLLML.exe" -1 AudioDrvEmulator "C:\Programmer\Creative\Shared Files\Module Loader\Audio Emulator\AudDrvEm.dll"
O4 - HKLM\..\Run: [CTSysVol] C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\Surround Mixer\CTSysVol.exe /r
O4 - HKLM\..\Run: [CTHelper] CTHELPER.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [UpdReg] C:\WINDOWS\UpdReg.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [avast!] C:\PROGRA~1\ALWILS~1\Avast4\ashDisp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [itype] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\itype.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IntelliPoint] "C:\Programmer\Microsoft IntelliPoint\ipoint.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [RemoteCenter] "C:\Programmer\Creative\SBAudigy4\Entertainment Center\RcMan.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [Creative Detector] C:\Programmer\Creative\MediaSource\Detector\CTDetect.exe /R
O4 - HKCU\..\Run: [EPSON Stylus DX8400 Series] C:\WINDOWS\System32\spool\DRIVERS\W32X86\3\E_FATICEE.EXE /FU "C:\WINDOWS\TEMP\E_SC5.tmp" /EF "HKCU"
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Send til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: S&end til OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1009900733984
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{56F5F8CD-3E75-4CB7-A7C4-C1BE4118C63A}: NameServer = 62.44.166.69 62.44.166.197
O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\GR99D3~1.DLL
O23 - Service: avast! iAVS4 Control Service (aswUpdSv) - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\aswUpdSv.exe
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: avast! Antivirus - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashServ.exe
O23 - Service: avast! Mail Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashMaiSv.exe
O23 - Service: avast! Web Scanner - ALWIL Software - C:\Programmer\Alwil Software\Avast4\ashWebSv.exe
O23 - Service: Creative Service for CDROM Access - Creative Technology Ltd - C:\WINDOWS\system32\CTsvcCDA.EXE
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\AAWService.exe

--
End of file - 7379 bytes
05. oktober 2010 - 19:41 #13
Ikke noget særligt at gi' af der, MEN
Du bruger en GAMMEL version af [Avast*]

Avast antivirus/antispyware: http://www.avast.com/free-antivirus-download
(Afinstall den gamle [Avast4] først!!!)

---

...køre cpu på 100%... ? Hvordan ser/læser du det ?

---

Check i ENHEDSHÅNDTERINGEN om der driversoftware er OK ...

---
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 19:48 #14
okey jeg instaler en ny avest og køre en scan.

Jeg ser at den køre 100% i jobliste som jeg åbende da jeg kunne se at maskinen ikke kunne følge med.

og jeg lave en driver tjek
05. oktober 2010 - 20:09 #15
Altså [Ydeevne] grafen ?
Avatar billede 220661 Ekspert
05. oktober 2010 - 20:12 #16
Hvilken process tager kraft? Kan ses i joblisten.
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 20:36 #17
ja både grafen i ydeevne og så stå det ved siden af hvor mang processer der køre. ang processer der tage ydeeven kan jeg sige at hvis jeg er i seconlife. tager det mellem 55 og 80% men det må jeg lige men tage og prøve og se hvad der mere sker.. jeg komme om en time så er der instaleret ny avest.. og kørte test

Driver opdate siger der ikke er en beder og googler jeg kortet skulle det være den best egnet:  Intel(R) Celron(R) CPU 2.60GHz..
driver version: 5.1.2600.0 undre mig godt nok over den er fra 2004-
05. oktober 2010 - 21:05 #18
Måske ->

Gå i Start - Kør - [cmd]
I boxen skriv: CHKDSK  C:  /F  /R  /V   -> ENTER
Genstart normalt - og la' den køre CHKDSK ved næste opstart...

---
05. oktober 2010 - 21:06 #19
Ref #17: Driversoftware fra 2004 - joooo, det er jo også et gammel XP system du kører med ...
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 21:58 #20
jeg har ny avest og igen virus.

jeg har dobbel dobbelt tjeket komandoen og genstartet flere gange og jeg kan ikke se den køre den CHKDSK som er nyt for mig
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 22:08 #21
220661 det er seconlife der tager mellem 55 til 93% nå jeg ikke og resten er fordelt på 4-7 prosesser men 2-7 % per stk.
05. oktober 2010 - 22:09 #22
Hvor i ### skrev jeg  /V  - Doooh...

CHKDSK  C:  /F  /R  /X

Filsystemtypen er NTFS.
Det aktuelle drev kan ikke låses.
Chkdsk kan ikke køres, fordi diskenheden er i brug af en
anden proces. Skal denne diskenhed kontrolleres næste gang,
systemet genstartes? (J/N)

J
Avatar billede caal Nybegynder
05. oktober 2010 - 23:55 #23
det tog tid men det men så den genstartet igen..
havd har deb scan gjordt
06. oktober 2010 - 06:19 #24
Avatar billede caal Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:10 #25
jeg kan ikke se at der har hjulpet desvære. jeg vil lige sige at jeg er utrolige taknæmlig for den hjælp jeg får her.

jeg har nok over set dette:
"Second Life is not compatible with dial-up internet, satellite internet, and some wireless internet servicesså jeg må spørger om det har indflyelse på cpu hvis internetfobindelsen ikke arbejder hurtig nok.
jeg sen jo mest problemet når jeg arbejder online på forskælige sider. Jeg har 10 MB mobil bredbånd ved telia.

hvis ikke kan det betale sig sig at få et andet bundkort og grafikkort Da jeg jo har psi som min nabu mener er skylden?
Avatar billede caal Nybegynder
06. oktober 2010 - 15:46 #26
ej sludder må det være det med internet forbindelsen jeg har jo bedre udnyttelse af min pcu på min bærebar som har 1GHZ mindre og 0.5 mindre ram....
Avatar billede claes57 Ekspert
06. oktober 2010 - 15:55 #27
så er det nok signalstyrken på det mobile net, der ikke er ok. Flyt maskinen, så antenne kan se ud i rummet - ofte er stationære jo sat ind i et hjørne.
Avatar billede caal Nybegynder
06. oktober 2010 - 22:05 #28
desvære er det ikke det der er beder signal ved min skrivebord hvor den stationær stå, ind der er her ved stuebordet :)
Avatar billede caal Nybegynder
05. februar 2014 - 12:46 #29
tak