Avatar billede christian Nybegynder
25. juli 2001 - 10:19 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

export af Codecs

Hej,
På arbejdet grabber jeg video med et DV500 kort gennnem Adobe Premiere, det går fint, men når jeg så vil have den bid hjem og redigere i den så mangler den de codecs som avi filmen er blevet grabbet med, og man kan kun installere de codecs hvis man instalere DV500 kortet :-(

Det tager for lang tid, og mister meget kvalitet hvis jeg exportere filen fra premiere så det har jeg ikke lyst til!

Men mit spørgsmål er så:
Hvordan eksportere jeg de Codecs som er på grabber PC\'en så jeg kan hente dem ind på min hjemme PC

Det er begge win2000 PC\'er

Mvh Christian
Avatar billede svindler Nybegynder
25. juli 2001 - 12:58 #1
Prøv at kigge her:
http://www.icanstream.tv/CodecCentral/Codecs/index.html
det kan være, at de har codec\'en/erne liggende separat.

Kan du ikke nøjes med at installere softwaren, evt kun codec\'erne, hvis du laver en tilpasset installation?

Hvis du VIL \"eksportere\" codec\'erne, så er det med at gå ned i registry\'en og for hver codec eksportere de tilhørende værdier og checke ud, hvilke filer der anvendes. Nogle af disse filer kan måske anvende andre filer, så det kan blive lidt af et knokkelarbejde, du bevæger dig ud i.

Avatar billede wismann Nybegynder
28. juli 2001 - 11:48 #2
kig her under codecs, der er en hel del forskellige codecs http://www.vcdhelp.com/vcdtools.htm

*Wismann*
29. november 2011 - 02:27 #3
Du kan overveje at kigger forbi den danske side her: http://codecs.dk der er også en del codecs til både video og lyd.
Avatar billede vejmand Juniormester
29. november 2011 - 04:20 #4
Wow, det er service.
Efter 10 år kommer et forslag til løsning.  :-)
Avatar billede christian Nybegynder
29. november 2011 - 15:09 #5
Ja, super service :-)