Avatar billede arnebalsby Nybegynder
04. oktober 2010 - 21:06 Der er 4 kommentarer

Imap til at flytte 12.000 email fra outlook til google apps.

Hej.

Min har hidtil haft mail på et web-hotel og i outlook, men er nu flyttet til google apps mail.

Jeg vil gerne flytte eksisterende email plus mappe struktur fra outtlook. Men det gængse flyt mail program for google virker ikke (afbryder med error ved email nummer 15).

Jeg vil istedet lave en imap forbindelse imellem gmail og outlook, det kan jeg godt. Men den flytter ikke noget.

Er der ikke noget med at man skal markere hvilke mapper der skal abonneres på, og hvordan gør man dette. Jeg ønsker jo bare at flytte alt rub og stub .

Jeg bruger outlook på engelsk.

Mvh
Avatar billede niller10 Nybegynder
04. oktober 2010 - 22:02 #1
Hej

Go fornøjelse..Tror ikke du kan gøre det. Fejlen ligger hos Gmail - må være en begrænsning i deres opsætning for har selv prøvet at flytte en kundes mail drift fra en dansk udbyder til gmail og det opgav vi simpelhen og brugte min mailserver. Virksomhedens egen tilsluttet it konsulent opgav efter følgende også.

Niller
mxhotel.no  - alternativ mailhosting..
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
04. oktober 2010 - 23:58 #2
Jag nu gjort det flere gange før. Google ville næppe lave et program til at gøre det med, hvis det slet ikke kunne lade sig gøre:). Af en eller anden grund virker dette program bare ikke til disse email.

Mit spørgsmål går ikke så meget på det med google, men mere hvordan man egentlig markere de mapper i outlook som skal virke sammen med Imap ? Andre svar er meget velkomne.
Avatar billede niller10 Nybegynder
05. oktober 2010 - 06:27 #3
hæjre klik på overmappen og vælg IMAP og FORSPØRG og derefter  markere den mappe du vil abb. på og tryk på ABB.

Niller
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
01. december 2010 - 22:11 #4
Hej jeg prøvede igen med programmet fra google efter nogen dage, og så gik det helt fint, selv om den havde problemer med et par enkelte mail fortsatte den ufortrøden indtil de 12.000 mail var oppe.