Avatar billede cogito Nybegynder
25. juli 2001 - 09:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

2 servere -> stoppe service på den ene server fra den anden

Howdy!

Jeg har to servere. På den ene kører Veritas Backup.exe, og på den anden Exchange.

Kan man fra den server der kører backup.exe stoppe en service på exchange-serveren? Og hvordan?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juli 2001 - 09:41 #1
Er det for at tage backup af åbne filer?

For i så fald er den pænere løsning at lægge en VERITAS Software Backup Exec Agent for MS Exchange
på Exchange serveren.

Agenten koster på www.ravenholm.dk kr. 5626,-

NanoQ
Avatar billede cogito Nybegynder
25. juli 2001 - 09:48 #2
Vi har agenten - men, det er blot for at kunne stoppe en NAV agent for exchange mens der bliver taget op.

Men, også sådan ret generelt at kunne stoppe og starte en service remote fra
Avatar billede NanoQ Nybegynder
25. juli 2001 - 10:01 #3
Kik evt. lidt på http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q245/2/30.ASP

Alternativt kan du prøve med dette:

Opret to .bat filer på Exchange serveren.

Bat1.bat:
net stop <service name> <- altså exchange servicen

Bat2.bat
net start <service name>

Scheduler bat1.bat på exchange serveren til at køre umiddelbart før backup starter og bat2.bat til at køre når backuppen er færdig.

Du kan ikke stoppe servicen vha. \"net stop\" fra en anden server.

NanoQ

Avatar billede frrosen Nybegynder
25. juli 2001 - 13:28 #4
Hvilke styresystem kører de WIN NT 4 eller W2k
Avatar billede frrosen Nybegynder
25. juli 2001 - 13:39 #5
Du kan prøve og hente et stykke freeware fra følgende link:

http://www.nttools-online.de/english/srvmgr.htm

Jeg bruger selv softwaren til at styre mine servere med.
Det virker med W2K og WIN NT4.