Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 08:32 Der er 7 kommentarer

hjælp med exchange

Jeg ville høre hvordan man benytter sig af web-mail på exchange 5.5? jeg har en server med ca. 70 brugere med hver deres E-mail.
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2001 - 10:16 #1
Du skal installere Outlook Web Access for at få de nødvendige ASP, CDO og DLL filer installeret.
OWA installeres gennem Exchange Setup programmet

Prøv dig frem og spørg hvis du får problemer

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 10:21 #2
Jeg tror at det er installeret, for hvis jeg går ind under de forskelige recipients i administrationsdelen, kan jeg vælge at de skal have adgang via HTTP, og så skriver den at de har adgang, og at Outlook Web Access er tilgængeligt. Men hvad gør jeg så?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2001 - 14:35 #3
Du kan prøve at logge on med din browser, i adresse linien skrives http//IISservernavn/exchange, herefter vil du blive rediregeret til en logon.asp side.

Hvis dette ikke virker skal du i gang med at konfigurere din exchange http setings
Avatar billede mc3762 Nybegynder
25. juli 2001 - 14:37 #4
Hvordan ser jeg hvad IISservernavnet er?
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. juli 2001 - 20:25 #5
Du går ind i kontrolpanel - netværk, der vil computernavnet=IISservernavn stå(det skal selvfølgelig være på selve IIS en) istedet for navnet kan du bruge IP adressen hvis du kender den
Avatar billede mc3762 Nybegynder
26. juli 2001 - 08:09 #6
Jeg kan komme på noget der hedder tsweb, hvor jeg kan konfigurere exchange over nettet... Er det det???
Avatar billede bufferzone Praktikant
26. juli 2001 - 09:15 #7
hvis din IIS server ikke hedder tsweb, så ved jeg ikke hvad tsweb er. Selve konfigureringen af serverne sker lettest og bedst på selve serveren. Hvis du ikke har en IIS server i dit net, så prøv med exchangeservernavn i stedet for IIS servernavn.

Selve konfigureringen af http protokollen på exchangeserveren sker med administrationsprogrammet til exchange