Avatar billede jarland Nybegynder
03. oktober 2010 - 15:16 Der er 3 kommentarer

P5KPL SE starter ekstrem langsomt

Hejsa venner. for 3 måneder siden satte jeg et nyt bundkort i min fars computer (Asus P5KPL SE)
I starten var der ingen problemer, men nu er bundkortet begyndt at starte meget langsomt, når jeg tænder computeren kommer det klassiske blå skilt op, med navnet på bundkortet og informationer om at trykke på del. for at komme i setupen. men her fryser computeren. den står stille mellem 5 og 10 minutter, hvorefter den endelig går videre og så er der ingen problemer. men det kan ikke være rigtig at der skal gå mellem 5 og 10 minutter før den begynder at loade Windows.

Hvad pokker skal jeg gøre ved det ? jeg er helt blank :S

Mvh Anders J
Avatar billede Nereos Nybegynder
03. oktober 2010 - 17:20 #1
Du skal passe på med at have for mange point ude, - det er ikke alle der vil hjælpe hvis de aldrig får point alligevel.

TT: Test dine Ram. Der er flere måder at gøre det på, jeg fortrækker at brænde Hirens Boot Cd.
Avatar billede jarland Nybegynder
03. oktober 2010 - 22:06 #2
Hej igen, en lille update, jeg åbnede computeren for lige at tjekke om rammene sad som de skulle osv, da jeg så startede den op igen kunne den lige pludselig ikke finde harddisken :S

Den dukker slet ikke op i bios.
Jeg lagde så mærke til at det sted hvor biosen blev langsom når den startede op, var når den indlæste USB portene.

Så jeg prøvede at pille usb stikkene ud, men fandt så ud af at det hjalp gevaldigt på hastigheden at pille den interne kortlæser fra :)

Så nu er det egentlig kun mit harddisk problem jeg skal have løst :S
Det virkede fint før jeg pillede rammene ud af computeren, og alle kabler sidder som de skal, jeg har tjekket SATA portene ved at prøve DVD drevet i dem alle sammen, og de fungere fint.

Hvad pokker skal jeg gøre :S
04. oktober 2010 - 06:41 #3
Point ude: 1.000 -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/jarland - du kan jo starte der ?