Avatar billede DragonForce Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:18 Der er 10 kommentarer

CD Drev vil ikke lukke.

Her for 1-3 uger siden puttede jeg en nål en i det lille hul under cd drevet. Desværre så tabte jeg den derind(Ja, jeg ved godt det var idiotisk men lad være med at kommentere det tak), så her idag skulle jeg brænde en cd men så ville den ikke lukke igen! Nå jeg prøver at lukke den går den 5-10 mm fra helt ind og bliver der i 2 sekunder skrigende og åbner så igen. Nogen hjælp?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2010 - 14:24 #1
ryst maskinen, så nålen falder til en anden plads (den bliver i cd-drevet, så det er maks det, der brænder af).
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2010 - 14:25 #2
Du kan kun gøre det, at du tager drevet ud og ryster det, med det formål, at nålen falder hen hvor den ikke blokerer noget. Hvis det ikke lykkes, er der kun at købe et nyt drev, og så være glad for, at det ikke er så dyrt.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2010 - 14:27 #3
Hej og velkommen til.
Ja du skal jo have drevet skilt ad så du kan få nålen væk.
Du skal hved drevet ud, og fjerne forpladen som på mange modeller kan skiftes til andre farver. Sidder mange gange med nogle tapper der skal trykkes på, for at få forpladen af. Herefter må du prøve at vende fronten nedad og ryste det let for at få nålen ud. Herefter genmonterer du det hele. Drevet sidder fast med 4 skruer som man kommer til ved at afmontere siderne på kabinettet.
Avatar billede DragonForce Nybegynder
03. oktober 2010 - 14:28 #4
@claes57 det virker desværre ikke :(

@jornx, hvordan tager jeg drevet (undskyld, men jeg ved det virkelig ikke :P)
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2010 - 14:35 #5
Når du åbner kabinetsiden kan du (ikke altid) se at drevet er sat fast med skruer. Du tager de 2 kabler af drevet og fjerner skruerne, det er det hele.
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2010 - 14:39 #6
på en stationær er der oftest 2 skruer på begge sider af drevet, så du skal have begge sider af. Derudover, så er det lettere (når skruer og de to kabler er fjernet), at skubbe drevet ud gennem forsiden af kabinettet (på nogle kabinetter kan man også fjerne pynte-forsiden for bedre adgang).
Avatar billede rand00m Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:49 #7
Tag en HAMMER !
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2010 - 17:46 #8
rand00m
Det er faktisk irriterende at åbne en mail, for bare at konstatere, at det er en fjollet kommentar, som ingen kan bruge til noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. oktober 2010 - 17:53 #9
Ja "kvik" bemærkning fra en der ikke selv kan finde ud af at montere on harddisk i sin pc.
Avatar billede Vandreren Novice
04. oktober 2010 - 17:54 #10
Jeg ved godt at det ikke hjælper nu, men en anden gang så brug en papirclips, der er rettet ud.

Desuden har du øvrige eksperter ret: Nålen må fjernes fra drevet. Med lidt held behøver du ikke skille selve drevet ad, bare åbne bakken (evt. vha. en papirclips) og ryste nålen ud.