Avatar billede DanielFrank Nybegynder
02. oktober 2010 - 17:14 Der er 2 kommentarer

Bærbar taber grafikkortet

Jeg har et stort problem med min bærbar gamer pc.Problemet består i at computeren i går aftes gik i stå i et spil (computeren frøs både lyd og billede), hvilket endte med at jeg måtte lave en force-shutdown. Da jeg startede computeren op igen fremkom en blå skærm med beskeden om, at jeg skulle kontakte forhandleren pga. hardware problemer. Beskeden fremkom INDEN Windows 7 var startet op.

Når jeg nu får adgang til Windows, har computeren tabt mit grafikkort. Jeg forsøger at afinstallere det og fjerne alle driversoftware. Jeg har afmonteret grafikkortet for at rengøre det, hvorefter jeg har monteret det på rette plads igen. Så har jeg forsøgt at geninstallere det på ny, og det hjalp én gang - da jeg kom ind i Windows var alt normalt... Lige indtil skærmen begyndte at blinke sort... Så tabte computeren grafikkortet igen, og alle drivere døde.

Nu har jeg svært ved at installere kortet med de korrekte drivere - computeren vælger at installere en default VGA-skærmdriver i stedet for.

Kan nogen hjælpe mig? Hvad er galt og hvad kan jeg evt. gøre for at fixe problemet? Og i værste fald - hvor køber jeg et nyt grafikkort af samme type??? Tak for alle henvendelser.

Dette er min computer:

Model: Clevo M570RU
CPU: Intel Core 2 Duo (T9500, 2.60 GHz)
GFX: NVIDIA GeForce 8800M GTX (DirectX 10, 512 MB dedikeret RAM)

Jeg har desværre ingen garanti på computeren længere, og min økonomi er MEGET begrænset.
02. oktober 2010 - 17:29 #1
Provokation: Det er tilsyneladende også 'begrænset' hvor meget du pænt vender tilbage til dine tidligere GAMLE spørgsmål  Point ude: 240 ? -> http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/DanielFrank

---

Er der virkelig 'løst' grafikkort i det 'dyr' ?
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
02. oktober 2010 - 18:36 #2
Ja, du kan se efter på disse billeder:

http://www.notebookcheck.net/Review-Intel-Core-2-Duo-Penryn-CPUs.7876.0.html

Kan vi lige i mellemtiden se bort fra de tidligere indlæg? Jeg har stadig ikke forstået pointsystemet, og jeg har andet at tænke på lige nu.