Avatar billede JohannesJosefsen Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:38 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

DELL XPS M1330 - Opstartsproblem!

Hej Experter

Jeg er den heldige ejer af en DELL XPS M1330 - men den har desværre fået det problem at den svigter lidt i opstarten.
Mere specifikt er der tale om at den kun starter 1 ud af 10 gange, hvilket irritere mig en hel del.
Skærmen lyser dog svagt op når jeg tænder den, og efter en tid vises lodrette streger i forskellige farver over hele skærmen. Enkelte gange kan man høre windows klar tone, men stadig uden noget billede.

Følgende er prøvet:
Tilkobling af Ekstern skærm - changes nothing
Bios restart og opdateret - still nothing changes
Formatering af diske og installation af W7 - same thing
Opstart uden batteri, blot med tilkobling - stadig intet resultat
Tjekket efter løseforbindelser i tilkobling af skærm, ved at vippe/vrikke med skærmen. Håber nogen har prøvet noget lignende, eller ved hvordan problemet eventuelt kan løses!

På forhånd tak!

//Johannes
Avatar billede jacla Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:58 #1
Hvis det ikke er driveren og det ikke er skærmen og ikke nogle indstillinger, vil jeg mene det er skærmkortet der fysisk har en fejl.

Hvad sker der hvis du starter i fejlsikret tilstand ?
Avatar billede JohannesJosefsen Nybegynder
01. oktober 2010 - 20:08 #2
Jamen den viser intet andet end lodrette streger og det først efter den har stået et par minutter... dvs ingen opstartstekst. Når endelig den starter normalt altså med billede kører den helt normalt  dvs er hurtig til at blive klar og hurtig til at udføre opgaver.
Avatar billede JohannesJosefsen Nybegynder
01. oktober 2010 - 20:11 #3
Jeg har fundet frem til at det skulle være en Nvidia geforce 8400m gs grafikkort der sidder i men kan ikke finde nogle steder at købe et nyt, for det tyder lidt på at det er udskiftelig!
Avatar billede mrtn Nybegynder
01. oktober 2010 - 21:31 #4
Ser det sådan ud:
http://www.youtube.com/watch?v=0TG8qVv1g9c

Hvis det gør det - så er du desværre indehave af en Dell med en kendt fejl. Det er Nvidia grafik-chippen, der laver nummeret. Du skal ringe til Dell og bede om at få det fixet. Kender én der fik alt indmad skiftet ud - uden regning, da XPS har en ekstra garanti. Hvor gammel er den?
Avatar billede JohannesJosefsen Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:16 #5
Ja det ser desværre meget bekendt ud.... den er vel 2 - 3 år gammel.
Jeg vil prøve dit råd, men hvis ikke de vil gøre noget, kender du så et sted hvor jeg kan købe en ny gpu for den sidder vel bare i en sokkel.
Avatar billede mrtn Nybegynder
03. oktober 2010 - 11:22 #6
Prøv at kontakte DELL. Jeg kender én hvor garantien var udløbet, men de kom og skifte alt indmad - det var super service fra DELL! Jeg ville ikke prøve at skifte GPU'en selv...
Avatar billede JohannesJosefsen Nybegynder
03. oktober 2010 - 20:21 #7
Tak for hurtige svar jeg prøver DELL..Du får pointene nu og jeg vender tilbage med erfaringerne TAK
Avatar billede pervasion Nybegynder
17. marts 2011 - 21:50 #8
Hej :) det lyder til det er et grafikkort den er gal med :)