Avatar billede nanders Nybegynder
01. oktober 2010 - 18:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

htaccess til blokering af IP-adresser, for simpel xhtml/css side

Kære eksperter,

Jeg ønsker at forhindre en bruger fra IP-adressen xx.xxx.xx.xx og alle brugere fra xxx.xxx.xxx.___ i at få adgang til min simple xtml side.

Det er vigtigt for mig, at det bliver gjort i en htaccess fil hvis det er muligt.

Har skrevet følgende: (spm. følger nedenfor)

# this is a htaccess file
order allow,deny
deny from xxx.xxx.xxx
deny from xx.xxx.xx.xx
allow from all

Vil det være tilstrækkeligt til at blokere fra xxx.xxx.xxx.___ og fra xx.xxx.xx.xx?
Kan jeg bare uploade den som .htaccess til roden på mit webhotel, eller skal den uploades til et bestemt sted?

Webhotellerne er bl.a. surftown og GoDaddy

VH

nanders
Avatar billede sone Nybegynder
01. oktober 2010 - 20:52 #1
Du kan læse en dansk vejledning her: http://azero.dk/support/unix/htaccess/ip-restriction/
Avatar billede nanders Nybegynder
01. oktober 2010 - 21:59 #2
Hej Sone,

Så langt så godt

order allow,deny
allow from all
deny from www.ondsindetdomain.dk

- var ca. også det jeg havde skrevet i spm.

Men hvordan kommer jeg videre med tekststykket.

Skal jeg gemme den som en navnløs .htaccess fil og uploade den til roden på min hjemmeside?

Har prøvet at gøre dette med:

# this is a htaccess file
order allow,deny
deny from xxx.xxx.xxx
deny from xx.xxx.xx.xx
allow from all

(x'erne er erstattet)

Der skete absolut intet.

Nogle løsningsforslag?
Avatar billede nanders Nybegynder
01. oktober 2010 - 22:53 #3
OK, min egen kode virkede på surftown & Inmotion Hosting.

Men ikke hos GoDaddy ....

Nogen der ved hvorfor det ikke virker hos GoDaddy?
Avatar billede nanders Nybegynder
06. oktober 2010 - 12:25 #4
Jeg tillader mig ikke at tage det som et svar på mit spm. Da der ikke er yderligere henv. lukker jeg emnet