01. oktober 2010 - 08:57Der er
29 kommentarer og 1 løsning
Kan ikke sende til bestemte modtagere i outlook
Vi bruger på arbejdet exchange server
Jeg har det problem at jeg ikke kan sende til bestemte modtagere. Når jeg sender til ca 10 forskellige mailadresser, modtager jeg en meddelelse hvor der står:
"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere" Meddelelsen kommer dog meget hurtigt, og det virker næsten som om den ikke kommer ud af huset, førend jeg får fejlmeddelelsen.
Jeg kan godt sende til andre indenfor vores lokale netværk, hvilket vil sige at de modtager meddelser, hvor jeg har sat dem cc på.
Det er meget forskellige adresser, som gmail, hotmail og andre exchange servere.
Jeg har forsøgt at muge ud i min "sendt-bakke" - hjalp ikke. Jeg har desuden afinstalleret mit htc-sync-program, da det kom med en fejlmeddelelse - hjalp ikke Jeg har været inde og se om der er oprettet regler for disse modtagere, men det var der ikke.
(desuden har jeg lidt problemer med at se enkelte sendte mails i min "sendt-bakke", som andre HAR modtaget)
Min anbefaling er at tage den med jeres person som er ansvarlig for jeres Exchange.
Det lyder som om at du godt kan sende til nogen udenfor jer selv men ikke til alle. Det lyder i mine ører som en fejlopsætning af Exchange hcis du er sikker på at mailadresserne findes.
Vi har en ekstern konsulent til at sørge for det, men det går meget langsomt når han skal lave noget.
Jeg ved at adresserne findes, da jeg har sendt til dem før. Lige pludselig, virkede det ikke.
Jeg ved ikke om det har noget med problemet at gøre, men jeg kan heller ikke synkronisere min kalender på min telefon med serveren mere. Jeg kan godt modtage alle mails.
Det lyder umiddelbart som om, at dine modtagere er blacklistet på jeres exchangeserver. Har du prøvet at sende mails direkte til nogen af disse modtagere, som du ellers ikke kan sende til CC, uden andre modtagere af samme mail? /ptj_11
Hvis jeg sender en mail til eksempelvis 10 forskellige personer, er det stadig kun nogle af adresserne jeg ikke kan sende til. Jeg har prøvet mange forskellige kombinationer uden held.
Det skal dog siges at jeg godt kan SVARE på mails fra disse adresser, uden problemer. Det er lidt min nuværende nødløsning. Så svarer jeg på en mail og ændrer emnet, så der ikke står "sv" foran emnet, samtidigt med at jeg fjerner den tidligere mail.
Svaret blev at jeg havde noget malware på min computer og at jeg derfor skulle geninstallere mit styresystem. Det må man sige var en radikal løsning. Det er dog det jeg gør, jeg har fundet en erstatnings-pc jeg kan bruge mens, så jeg ikke skal undvære en computer, mens jeg gør det.
Hvis det er korrekt, at du har haft malware på din computer, så vil der ikke ligge nogen svar i logfilerne på serveren. Jeg synes dog, at det lyder lidt usansynligt, at det skulle være malware, der er synderen. Hvis det var det, så ville det mest logisk være et problem, der ramte alle dine mails, og ikke kun nogle spredte ind imellem. Hvis det er malware, så vil der sikkert være nogle oplysninger i dine lokale logfiler placeret på din egen maskine. Lad os starte med at køre en hijackThis på din maskine, og så se, hvad logfilen fra den kan fortælle os. Hent HijackTis på følgende adresse: http://download.cnet.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html Hak af, at den skal oprette en logfil, og denne fil kopierer du herop i et nyt indlæg. /ptj_11
Hej, Jeg har i øjeblikket nøjagtigt samme problem som geoman27 - og en løsning vil være kærkommen. Jeg har lokaliseret problemet til Outlook. Fejlmeddelsen kommer meget hurtigt. Jeg har forsøgt alt - geninstalleret pc (Win7ultimate + Office10), deaktiveret antivirus (Panda GP11), forsøgt med forskellige smtp servere m.m. Fejlmeddelsen kommer desuden selv om PC'en er offline (dvs. uden fast netkabel og trådløs deaktiveret) Jeg kan fint sende fra webmail.
Tror sgu jeg fandt en løsning. Det ser ud som om HTC sync har lavet dubletter af mine kontaktpersoner, så den samme kontaktperson og email figurerer 2 gange. Jeg har slettet den ene og voila - jeg kan sende igen. :-)
Velkommen i klubben. Div. sync-programmerskal studeres nøje, før man går i gang med synkronisering mellem tlf. og pc, ellers ser man ofte dette problem. Hvis det er løsningen på geoman27s problemer, så giver jeg godt nok ikke meget for omtalte konsulent og hans evner. /ptj_11
he he... næææ, der er vist for mange selvudnævnte eksperter/konsulenter... har oplevet dem, der ikke var i stand til at fortælle mere end hvad jeg selv kunne slå op i microsoft kb... :-) Lidt spændende at se om det samme er gældende for Geoman27 :-)
geoman27. Du svarede aldrig på #8. Kunne/kan det lade sig gøre? 1. Hvis det kan, så er det ét problem. 2. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er det et andet problem.
1. Har jeg ikke lige nu et forslag til. 2. Hvis dette, så tyder det på en fejlagtigt indtastet mailadresse, da du jo godt kan besvare deres mails. Du nævner i #1, at du får en fejlmeddelelse ved forsøg på at synkronisere din HTC. Hvad siger den? /ptj_11
Ad.#15, så har jeg det samme problem, at fejlmeddelelsen kommer meget hurtigt, dvs. inden den næsten er kommet ud af "huset"...
Ad.#17 Så ved jeg ikke hvordan jeg kan konstatere at jeg har dubletter af mine kontakter.
Ad.#19 Så tror jeg han er meget dygtig, han er bare ikke god til at sige, når han ikke kan finde ud af det, da han er på timeløn og derfor ikke ville være sine penge værd, hvis han ikke løste opgave... bare en tanke.
Ad.#20 Fejlmeddelelsen siger at jeg ikke kan synkronisere mine aftaler, "Exchange-serveren returnerer nogle status-fejl"
Jeg kan godt svare på folks mails. Det er den samme mailadresse jeg sender til.
Jeg er meget interesseret i at finde ud af hvordan det virker mht. dubletter af mine kontakter osv, da jeg tror det er her problemet er, fordi min fejlmeddelelse kommer så hurtigt, og jeg ikke har problemer når jeg sender mails fra min outlook webmail (som jeg kan logge ind på hjemmefra)
Stå i outlook, marker klodsen "Kontaktpersoner" i venstre side- i højre side/vindue kan du se dine kontaktpersoner. Her kan du se, om der er dubletter. Dit svar på #8 tyder på, at du har kontaktpersoner, der ikke har, eller har defekte mailadresser. Der er kun den trælse vej, at gå dem allesammen igennem for fejl. /ptj_11
Nu installerede jeg HTC-sync 2.0.33 på min computer i håb om at det var det der var problemet. Nu har jeg 2 af alle mine aftaler, da HTC-sync ikke har en mellem-indstilling der hedder bevar det der er på computeren og tilføj kun nye aftaler..
Men jeg er dog sikker på at det er HTC-sync der skaber alle problemerne.
Jeg kender desværre ikke hTC-sync, så jeg kan ikke rigtigt guide dig igennem den. Måske en anden i dette forum kan bidrage med lidt viden. De statusfejl, som exchangeserveren genererer, må du kunne få oplyst fra din systemansvarlige. Disse skal kendes for at kunne finde ud af, hvoraf fejlen opstår. /ptj_11
Jeg har fundet ud af at nogle af mine kontaktpersoner på telefonen, (som jeg synkroniserer med outlook), har en underlig mailadresse, noget i retning af "IMCEASMPT-navn+40efternavn+2Enet@mitdomæne.dk" Dvs. mailadressen er forkert, hvorfor ved jeg ikke. Jeg har dog rettet dem i min outlook-kontaktliste, men ikke på telefonen.
Det virker som om, jeg næsten ikke kan sende til nogen af modtagerne i min outlook-kontaktliste, hvis jeg manualt går ind og finder adressen, i stedet for at bruge autoudførelse.
Jeg har dog lokaliseret problemet til noget med mine kontaktpersoner i outlook, der ikke er de samme som på min HTC-desire telefon, som jeg synkroniserer med. Jeg har desuden fået synkroniseret mine kontakter med både min gmail og yahoo konto, samt benyttet mig af HTC's sync over usb-kabel, hvilket bare har givet flere kilder til fejl.
Mit næste mål er at geninstallere min outlook, og derefter se om det virker.
dem der fejler er de valgt ud fra den liste der popper op (fordi du har sendt til dem før)- og hvis du så sletter emailen og skriver den ind manuelt virker det så? Jeg har samme problem og kan godt få det til at funke hvis jeg skriver påny...så måske der bliver sat noget kode ind, måske pga forkert karakterset??
Jeg har godt kunnet få det til at virke, når jeg skrev adressen ind manuelt. Vores IT-supporter, kunne ikke finde en løsning på problemet.
Jeg tror lidt problemet kom, når jeg skulle synkronisere med min telefon (HTC Desire) så ændrede email-adresserne sig.
Enden på det hele var, at jeg alligevel skulle geninstallere windows pga. nogle heftige netværksproblemer. Problemet var der ikke efterfølgende. Jeg mistænker lidt telefonen til at være problemet, da jeg en enkelt gang var kommet til at synkronisere vha kabel i stedet for direkte over Exchange serveren.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.