Avatar billede geoman27 Novice
01. oktober 2010 - 08:57 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke sende til bestemte modtagere i outlook

Vi bruger på arbejdet exchange server

Jeg har det problem at jeg ikke kan sende til bestemte modtagere.
Når jeg sender til ca 10 forskellige mailadresser, modtager jeg en meddelelse hvor der står:

"Meddelelsen nåede ikke frem til nogle af eller alle de ønskede modtagere"
Meddelelsen kommer dog meget hurtigt, og det virker næsten som om den ikke kommer ud af huset, førend jeg får fejlmeddelelsen.

Jeg kan godt sende til andre indenfor vores lokale netværk, hvilket vil sige at de modtager meddelser, hvor jeg har sat dem cc på.

Det er meget forskellige adresser, som gmail, hotmail og andre exchange servere.

Jeg har forsøgt at muge ud i min "sendt-bakke" - hjalp ikke.
Jeg har desuden afinstalleret mit htc-sync-program, da det kom med en  fejlmeddelelse - hjalp ikke
Jeg har været inde og se om der er oprettet regler for disse modtagere, men det var der ikke.

(desuden har jeg lidt problemer med at se enkelte sendte mails i min "sendt-bakke", som andre HAR modtaget)

Jeg synes det er et underligt problem :-)
Avatar billede geoman27 Novice
01. oktober 2010 - 09:03 #1
Det skal dog lige siges at jeg godt kan svare på mails fra disse adresser
Avatar billede leif Seniormester
01. oktober 2010 - 09:04 #2
Min anbefaling er at tage den med jeres person som er ansvarlig for jeres Exchange.

Det lyder som om at du godt kan sende til nogen udenfor jer selv men ikke til alle. Det lyder i mine ører som en fejlopsætning af Exchange hcis du er sikker på at mailadresserne findes.
Avatar billede geoman27 Novice
01. oktober 2010 - 09:21 #3
Vi har en ekstern konsulent til at sørge for det, men det går meget langsomt når han skal lave noget.

Jeg ved at adresserne findes, da jeg har sendt til dem før. Lige pludselig, virkede det ikke.

Jeg ved ikke om det har noget med problemet at gøre, men jeg kan heller ikke synkronisere min kalender på min telefon med serveren mere. Jeg kan godt modtage alle mails.
Avatar billede leif Seniormester
01. oktober 2010 - 10:36 #4
Man kan du sende mails til nogen overhovedet som ikke er i virksomheden ?
Avatar billede geoman27 Novice
01. oktober 2010 - 10:57 #5
"Man kan du sende mails til nogen overhovedet som ikke er i virksomheden ? "

Ja det kan jeg godt. Det drejer sig om ca. 10 adresser.
Avatar billede ptj_11 Forsker
01. oktober 2010 - 22:00 #6
Det lyder umiddelbart som om, at dine modtagere er blacklistet på jeres exchangeserver.
Har du prøvet at sende mails direkte til nogen af disse modtagere, som du ellers ikke kan sende til CC, uden andre modtagere af samme mail?
/ptj_11
Avatar billede geoman27 Novice
02. oktober 2010 - 14:43 #7
Hvis jeg sender en mail til eksempelvis 10 forskellige personer, er det stadig kun nogle af adresserne jeg ikke kan sende til. Jeg har prøvet mange forskellige kombinationer uden held.

Det skal dog siges at jeg godt kan SVARE på mails fra disse adresser, uden problemer. Det er lidt min nuværende nødløsning. Så svarer jeg på en mail og ændrer emnet, så der ikke står "sv" foran emnet, samtidigt med at jeg fjerner den tidligere mail.

Jeg håber det gav mening det jeg skrev :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
02. oktober 2010 - 22:35 #8
Hvad sker der, hvis du forsøger at sende kun til en modtager, som du ikke kan sende til i en masseafsendelse.
/ptj_11
Avatar billede niller10 Nybegynder
03. oktober 2010 - 16:21 #9
Hej,

Hvad siger jeres logfiler... bed ham jeres konsulent om at få fingerne ud af ***** og komme i omdrejninger..

Logfiler siger meget, og ar i en ordenlig udbyder / konsulent hjælper de jer gerne og meget hurtigt med at få løst problemet.

Niller
Mxhotel.no
Avatar billede geoman27 Novice
03. oktober 2010 - 23:47 #10
Vores konsulent er gået i gang med at løse problemet, han kunne dog ikke lige med det samme se hvad det var.
Avatar billede niller10 Nybegynder
04. oktober 2010 - 10:54 #11
Hej,

Supert.. Giv gerne feedback på hvad problemet var!

mxhotel.no
Avatar billede geoman27 Novice
09. oktober 2010 - 12:33 #12
Svaret blev at jeg havde noget malware på min computer og at jeg derfor skulle geninstallere mit styresystem. Det må man sige var en radikal løsning.
Det er dog det jeg gør, jeg har fundet en erstatnings-pc jeg kan bruge mens, så jeg ikke skal undvære en computer, mens jeg gør det.
Avatar billede geoman27 Novice
11. oktober 2010 - 09:23 #13
I øjeblikket har jeg løst mit problem ved at "svare" på mails og så ændre overskiften og fjerne den tidligere mail, men det virker lidt omsonst...

Der blev spurgt til log-filer, er der noget at hente der? Vil man kunne se hvad der har gjort det (jeg ved ikke så meget om server)
Avatar billede ptj_11 Forsker
13. oktober 2010 - 18:54 #14
Hvis det er korrekt, at du har haft malware på din computer, så vil der ikke ligge nogen svar i logfilerne på serveren. Jeg synes dog, at det lyder lidt usansynligt, at det skulle være malware, der er synderen. Hvis det var det, så ville det mest logisk være et problem, der ramte alle dine mails, og ikke kun nogle spredte ind imellem.
Hvis det er malware, så vil der sikkert være nogle oplysninger i dine lokale logfiler placeret på din egen maskine.
Lad os starte med at køre en hijackThis på din maskine, og så se, hvad logfilen fra den kan fortælle os.
Hent HijackTis på følgende adresse:
http://download.cnet.com/Trend-Micro-HijackThis/3000-8022_4-10227353.html
Hak af, at den skal oprette en logfil, og denne fil kopierer du herop i et nyt indlæg.
/ptj_11
Avatar billede DKMAME Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:31 #15
Hej,
Jeg har i øjeblikket nøjagtigt samme problem som geoman27 - og en løsning vil være kærkommen.
Jeg har lokaliseret problemet til Outlook.
Fejlmeddelsen kommer meget hurtigt.
Jeg har forsøgt alt - geninstalleret pc (Win7ultimate + Office10), deaktiveret antivirus (Panda GP11), forsøgt med forskellige smtp servere m.m.
Fejlmeddelsen kommer desuden selv om PC'en er offline (dvs. uden fast netkabel og trådløs deaktiveret)
Jeg kan fint sende fra webmail.
Avatar billede DKMAME Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:38 #16
Tillæg: ingen af mine konti er tilknyttet exchange server.
Avatar billede DKMAME Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:47 #17
Tror sgu jeg fandt en løsning. Det ser ud som om HTC sync har lavet dubletter af mine kontaktpersoner, så den samme kontaktperson og email figurerer 2 gange.
Jeg har slettet den ene og voila - jeg kan sende igen.
:-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
19. oktober 2010 - 21:52 #18
Velkommen i klubben. Div. sync-programmerskal studeres nøje, før man går i gang med synkronisering mellem tlf. og pc, ellers ser man ofte dette problem.
Hvis det er løsningen på geoman27s problemer, så giver jeg godt nok ikke meget for omtalte konsulent og hans evner.
/ptj_11
Avatar billede DKMAME Nybegynder
19. oktober 2010 - 22:16 #19
he he... næææ, der er vist for mange selvudnævnte eksperter/konsulenter... har oplevet dem, der ikke var i stand til at fortælle mere end hvad jeg selv kunne slå op i microsoft kb... :-)
Lidt spændende at se om det samme er gældende for Geoman27 :-)
Avatar billede geoman27 Novice
25. oktober 2010 - 10:46 #20
Hej igen, jeg har prøvet at undersøge om det var noget med telefonen.

Jeg er dog ikke kommet meget længere med det. Jeg afinstallerede mit HTC-sync, men jeg har stadig problemer med at sende.

Jeg har ikke dobbelte kontakter, i hvertfald ikke i min Outlook, jeg har dog 3 stk på min telefon

Google 115 stk
Exchange sync 182
Telefon 180
Facebook for HTC-sense 131

Og rigtigt mange af dem figurerer i alle kategorier..

Jeg har også problemer med at synkronisere min kalender over nettet.

Hvordan sletter jeg mine andre konti?
Avatar billede ptj_11 Forsker
25. oktober 2010 - 22:56 #21
geoman27.
Du svarede aldrig på #8. Kunne/kan det lade sig gøre?
1. Hvis det kan, så er det ét problem.
2. Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er det et andet problem.

1. Har jeg ikke lige nu et forslag til.
2. Hvis dette, så tyder det på en fejlagtigt indtastet mailadresse, da du jo godt kan besvare deres mails.
Du nævner i #1, at du får en fejlmeddelelse ved forsøg på at synkronisere din HTC.
Hvad siger den?
/ptj_11
Avatar billede geoman27 Novice
27. oktober 2010 - 07:50 #22
Ad.#8, så kan jeg ikke sende til den modtageren.

Ad.#15, så har jeg det samme problem, at fejlmeddelelsen kommer meget hurtigt, dvs. inden den næsten er kommet ud af "huset"...

Ad.#17 Så ved jeg ikke hvordan jeg kan konstatere at jeg har dubletter af mine kontakter.

Ad.#19 Så tror jeg han er meget dygtig, han er bare ikke god til at sige, når han ikke kan finde ud af det, da han er på timeløn og derfor ikke ville være sine penge værd, hvis han ikke løste opgave... bare en tanke.

Ad.#20 Fejlmeddelelsen siger at jeg ikke kan synkronisere mine aftaler, "Exchange-serveren returnerer nogle status-fejl"

Jeg kan godt svare på folks mails.
Det er den samme mailadresse jeg sender til.

Jeg er meget interesseret i at finde ud af hvordan det virker mht. dubletter af mine kontakter osv, da jeg tror det er her problemet er, fordi min fejlmeddelelse kommer så hurtigt, og jeg ikke har problemer når jeg sender mails fra min outlook webmail (som jeg kan logge ind på hjemmefra)
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. oktober 2010 - 09:47 #23
Stå i outlook, marker klodsen "Kontaktpersoner" i venstre side- i højre side/vindue kan du se dine kontaktpersoner. Her kan du se, om der er dubletter.
Dit svar på #8 tyder på, at du har kontaktpersoner, der ikke har, eller har defekte mailadresser.
Der er kun den trælse vej, at gå dem allesammen igennem for fejl.
/ptj_11
Avatar billede geoman27 Novice
27. oktober 2010 - 10:20 #24
Nu har jeg været igennem dem og jeg fandt 2 dubletter, det er dog ikke nogen af dem jeg har problemer med, men nu må vi se om det virker...

Jeg har dog stadig problemer med at synkronisere min kalender på telefonen med min kalender på serveren.
Avatar billede geoman27 Novice
27. oktober 2010 - 10:43 #25
Nu installerede jeg HTC-sync 2.0.33 på min computer i håb om at det var det der var problemet.
Nu har jeg 2 af alle mine aftaler, da HTC-sync ikke har en mellem-indstilling der hedder bevar det der er på computeren og tilføj kun nye aftaler..

Men jeg er dog sikker på at det er HTC-sync der skaber alle problemerne.
Avatar billede ptj_11 Forsker
27. oktober 2010 - 18:51 #26
Jeg kender desværre ikke hTC-sync, så jeg kan ikke rigtigt guide dig igennem den.
Måske en anden i dette forum kan bidrage med lidt viden.
De statusfejl, som exchangeserveren genererer, må du kunne få oplyst fra din systemansvarlige.
Disse skal kendes for at kunne finde ud af, hvoraf fejlen opstår.
/ptj_11
Avatar billede geoman27 Novice
15. december 2010 - 07:20 #27
Jeg har fundet ud af at nogle af mine kontaktpersoner på telefonen, (som jeg synkroniserer med outlook), har en underlig mailadresse, noget i retning af
"IMCEASMPT-navn+40efternavn+2Enet@mitdomæne.dk" Dvs. mailadressen er forkert, hvorfor ved jeg ikke.
Jeg har dog rettet dem i min outlook-kontaktliste, men ikke på telefonen.

Det virker som om, jeg næsten ikke kan sende til nogen af modtagerne i min outlook-kontaktliste, hvis jeg manualt går ind og finder adressen, i stedet for at bruge autoudførelse.

Giver det nogen mening?
Avatar billede geoman27 Novice
05. maj 2011 - 08:47 #28
Jeg har ikke kunnet finde en løsning.

Jeg har dog lokaliseret problemet til noget med mine kontaktpersoner i outlook, der ikke er de samme som på min HTC-desire telefon, som jeg synkroniserer med.
Jeg har desuden fået synkroniseret mine kontakter med både min gmail og yahoo konto, samt benyttet mig af HTC's sync over usb-kabel, hvilket bare har givet flere kilder til fejl.

Mit næste mål er at geninstallere min outlook, og derefter se om det virker.
Avatar billede jklausen Juniormester
07. august 2012 - 17:03 #29
dem der fejler er de valgt ud fra den liste der popper op (fordi du har sendt til dem før)- og hvis du så sletter emailen og skriver den ind manuelt virker det så? Jeg har samme problem og kan godt få det til at funke hvis jeg skriver påny...så måske der bliver sat noget kode ind, måske pga forkert karakterset??
Avatar billede geoman27 Novice
12. august 2012 - 14:41 #30
Jeg har godt kunnet få det til at virke, når jeg skrev adressen ind manuelt.
Vores IT-supporter, kunne ikke finde en løsning på problemet.

Jeg tror lidt problemet kom, når jeg skulle synkronisere med min telefon (HTC Desire) så ændrede email-adresserne sig.

Enden på det hele var, at jeg alligevel skulle geninstallere windows pga. nogle heftige netværksproblemer. Problemet var der ikke efterfølgende.
Jeg mistænker lidt telefonen til at være problemet, da jeg en enkelt gang var kommet til at synkronisere vha kabel i stedet for direkte over Exchange serveren.