Avatar billede sigurd_h Praktikant
30. september 2010 - 22:38 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Ekstern adgang til intern web-server

Hej

Jeg har et problem som jeg håber at i kan hjælpe mig med.
Jeg har følgende netværk
Internet
=>
2602R-61 router fra Fullrate
=>
Siemens SE551 router

I mit interne netværk har jeg en web-server (windows) på 192.168.2.111 som er defineret fra Siemens SE551 routeren. Jeg kan sagtens tilgå denne på mit interne net. Men hvordan får jeg adgang til den når jeg prøver på min eksterne IP?
Jeg har prøvet at sætte NAT port 80 forward til 192.168.2.111 i fullrate routeren dog uden at det virker.

Hvad skal jeg gøre herfra?

På forhånd tak.

Sigurd
Avatar billede mortenhn Nybegynder
01. oktober 2010 - 02:34 #1
Hej.

Din fullrate router skal forwarde port 80 til din siemens router, den hedder nok noget i stil med 10.0.0.2 (Tjek dog lige selv) - din siemens router skal så forwarde port 80 til videre 192.168.2.111.

Mvh
Morten
Avatar billede sigurd_h Praktikant
01. oktober 2010 - 08:37 #2
Hej

Tak for dit svar.
Hvor finder jeg ud af hvad min Siemens router hedder?

Sigurd