Avatar billede zanfyste Nybegynder
30. september 2010 - 19:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Install xp på ekstern hdd

Hej

Kan det lade sig gøre og installere Xp. På en computer uden intern harddisk. Men på en Usb harddisk. Kan det ikke passe at man skal have de usb drivere før installationen kan se usb harddisken

Har et usb på 1 gb. Hvor man jo bare kan loade usb driverne.

Mvh Simon
Avatar billede Nereos Nybegynder
30. september 2010 - 19:54 #1
"en computer uden intern harddisk" ???
Hvilken computer er det? Umildbart lyder det som en dum idé.

Til emnet...
..Jo det kan godt lade sig gøre, det er ikke engang sikkert du behøver det med driverne.

Prøv at smide en XP cd i cddrevet og start så op på XP-CD'en imens du har tilsluttet din eksterne harddisk.

Så vil du kunne se om XP installationen kan se din eksterne harddisk.
Du vil dog højst sansynligt kun kunne bruge din Windows XP installation på den ene computer, da driverne til selve computeren ellers vil være forkerte (chipset driver, skærmkort mm.)
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 20:41 #2
Jeg mener ikke man kan køre Windows fra en ekstern HDD, fordi USB stikket forudsætter, at windows allerede kører, før de kan opdage en HDD. USB driverne ligger jo på windows.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 20:44 #3
Kunne du ikke lige lukke dine åbne spørgsmål?
Avatar billede zanfyste Nybegynder
30. september 2010 - 22:31 #4
Jo det kan jeg godt lige gøre.

Er bare en bærbar hvor harddisken er død i.
Så det ville da være rart hvis man kunne køre systemet. På den eksterne.

Har prøvet at sætte Xp cd'en i den.
Den kan ikke finde den eksterne.
Så det var om jeg ikke kunne smide driverne over på et usb stick.
Og så vælge den hvor driverne ligger på.

Kan ikke rigtig finde nogen og smide over på den ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2010 - 22:53 #5
Man lukker ikke sine åbne spørgsmål ved at tage point selv...
Det er en ommer..
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 22:58 #6
Jeg kan umulig se hvordan det skulle kunne lade sig gøre. Der er jo ingen kontakt mellem en USB stick og en ekstern HDD. Det kan ikke lade sig gøre.
Den eneste mulighed er at køre en Windows eller Linux live-CD direkte fra Cd drevet, og så have data , ikke programmer som skal installeres, på den eksterne HDD. Men det er jo ikke det du vil.
Avatar billede Jensen DK Novice
01. oktober 2010 - 07:09 #7
Køb en HD. til din bærbare, og indstaller så XP på den rigtige måde.
Avatar billede zanfyste Nybegynder
14. december 2010 - 00:59 #8
Er der nogen der lægger et svar. Eller skal jeg selv gøre det
Avatar billede Jensen DK Novice
14. december 2010 - 07:51 #9
Hvad endte det hele med?
Avatar billede zanfyste Nybegynder
14. december 2010 - 20:16 #10
Købte bare en anden computer. Da den i forvejen ikke var så hurtig mere. Den var jo også lige knap 3 år. Så den skulle skiftes ud før eller siden alligevel.

Men ellers står den bare og fylder til jeg får mig taget sammen til at købe en ny hdd til den. Så kan man da altid bruge den som reserve computer.
Avatar billede zanfyste Nybegynder
15. december 2010 - 00:43 #11
Det er den her hdd der skal skiftes ud.
Kan det passe at Edbpriser ikke har dem mere. ?

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16822145005
Model HTS721080G9SA00 (0A25026)
Avatar billede Jensen DK Novice
15. december 2010 - 07:30 #12
Du kan bare købe en anden med samme data, men det er ikke sikkert at du kan få 80GB men så køb en med eksembel 250GB.