Avatar billede bamse19 Praktikant
30. september 2010 - 19:38 Der er 6 kommentarer

pc starter ikke op

når jeg prøver at starte min bærbare op siger den: windows stifinder fungerer ikke prøver at genstarte windows stifinder - men så sker der ikke andet
30. september 2010 - 19:45 #1
... og lidt mere info:

Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Kan du opstarte i "Fejlsikker tilstand" ?
Avatar billede bamse19 Praktikant
30. september 2010 - 20:33 #2
vista og kan godt starte i fejlsikret tilstand men har ikke så meget forstand på det :)
Avatar billede teknik Juniormester
30. september 2010 - 20:37 #3
Når fejlsikret tilstand virker, så kan du forsøge at køre en systemgendannelse.

Problemer af denne type kan fx. forårsages af
- ældre inkompatible drivere/hardware,
- visse typer spyware.
- delvis beskadiget harddisk (bad sectors)
Den hyppigst forekommende af disse er beskadiget harddisk, som kan ytre sig på mange forskellige måder.
Men om det er årsagen i dit tilfælde er uvist.

Mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
30. september 2010 - 20:40 #4
Dvs. der hvor du vælger JA/NEJ på vej ind i fejlsikret tilstand, der skal du læse hvad der står og så vælge det som fører dig til systemgendannelse...så vidt jeg husker "ja"...men check det.

Der skal du så vælge et gendannelsespunkt, som skal være en dato nogele dage/uger før problemet opstod.
Avatar billede bamse19 Praktikant
30. september 2010 - 21:25 #5
jeg kan ikke vælge ja / nej .
der står :
the problem cannon be fixed automaticly.
jeg kan vælge fejlsikret tilstand eller fejlsikret tilstand med netværk eller fejlsikret tilstand med kommandoprompt eller windows normal
Avatar billede teknik Juniormester
03. oktober 2010 - 22:17 #6
Ok...jeg taler om et valg som kommer -efter at der er valgt "fejlsikret tilstand"

Den første af de tre mulige er ok.

Hvis valget ikke kommer af sig selv. (husker ikke om det kun er i xp)
Så skal du
...når du har PC staret op i fejlsikret tilstand og er nået til at se "skrivebordet"...
vælge

- startmenu, -alle programmer, -tilbehør, -systemværktøjer, -systemgendannelse.

Når programmet starter op, så skal du vælge at du vil "gendanne computeren til en tidligere tilstand"...og så vælge et gendannelsespunkt som ligger nogle dage/uger tilbage.