Avatar billede olesenreck Nybegynder
30. september 2010 - 17:38 Der er 10 kommentarer

Ny bærbar

Hejsa, jeg er ved at skal købe ny bærbar, og har fundet 2 hos elgiganten, den ene koster 200kr mere end den anden - men ved ikke hvilken der er bedst, kan i hjælpe?

Her er links til de 2 bærbare:

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/PRESCQ62206SO/compaq-presario-cq62-206so

http://www.elgiganten.dk/product/pc-hardware/barbare-computere/ENTM81RB543NC/packard-bell-easynote-tm81-543
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. september 2010 - 18:08 #1
Hvad skal du bruge den til? De er jo begge i den absolut billige end og det mærkes på processorerne som er nogle år gamle.
Avatar billede olesenreck Nybegynder
30. september 2010 - 18:20 #2
Altså, lige nu kører jeg med den her: http://www.lytebyte.com/2007/10/20/my-new-hp-pavilion-entertainment-pc-dv6500/

Jeg bruger den til skole, og til at producere musik på.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. september 2010 - 18:29 #3
Hmmm der er ikke den store forskel på dem som du linker til og den som du har. Hvis du vil have ny teknologi og bedre ydelse skal du op på ca. 5000 kroner.
Avatar billede olesenreck Nybegynder
30. september 2010 - 18:37 #4
Desværre har jeg kun en budget på de 3500-3700 - Er der nogle steder billigere end elgiganten?
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. september 2010 - 19:20 #5
Nej, det er det samme. Det er nok ikke det svar du er ude efter, men de maskiner er ikke væsentligt bedre end din egen. Jeg ville derfor spare op og købe noget ordentligt.
Avatar billede olesenreck Nybegynder
30. september 2010 - 19:30 #6
Næ, det var ikke lige det jeg ville have afvide :)
- Men, hvilken en af dem er så bedst?
Avatar billede johnstigers Seniormester
30. september 2010 - 20:26 #7
Det der bliver sagt er at du får intet ud af at købe en af dem, da de ikke er bedre end den du har.
Avatar billede lars_computerworld Seniormester
30. september 2010 - 20:30 #8
De er ens, så hvis du insisterer så gå ned og mærk på dem. Tastatur og skærm kan være meget forskellige.
Avatar billede olesenreck Nybegynder
30. september 2010 - 20:31 #9
Okay, tak skal du ha :-)
Avatar billede mathiaskp Nybegynder
03. oktober 2010 - 05:36 #10
Jeg undrer mig lidt over svarene i denne tråd, hvis man holder sig til kun at diskutere ydelsen/kapacitet (og ikke varmeudvikling, støjniveau, skærmkvalitet, finish osv.) får jeg ud fra de tre link til bærbare i denne tråd disse oplysninger:

HP Pavilion Entertainment PC - DV6500
Intel(R) Core(TM) 2 Duo processor T7300
2GB DDR2 (2 Dimm)
120GB 5400RPM SATA Hard Drive
NVIDIA GeForce 8400M GS

Packard Bell Easynote TM81-543
AMD Athlon II Dual Core P320
3GB RAM
320GB Harddisk
ATI grafikløsning

Compaq Presario CQ62-206SO
Intel Celeron Dual Core T3300
3GB RAM
500GB Harddisk
Intel HD grafikkortet med op til 1274MB delte RAM

Hvis olesenreck kun skal bruge den "til skole, og til at producere musik", har grafikkort vist ikke den store betydning, og vi kan nøjes med at kigge på CPU, RAM og harddisk.

Hvis man på http://www.cpubenchmark.net/cpu_list.php sammenligner de tre CPU'er får man disse CPU Mark (højest er bedst):

Intel(R) Core(TM) 2 Duo processor T7300 (Passmark CPU Mark: 1138)
AMD Athlon II Dual Core P320         (Passmark CPU Mark: 1285)
Intel Celeron Dual Core T3300         (Passmark CPU Mark: 1459)

Nu er sådanne tal selvfølgelig ikke altid direkte sammenlignende med brugeroplevelsen, men de giver et meget godt fingerpeg. Hvis man også se på at Compaq'en har en noget større harddisk er jeg da ikke i tvivl om hvilken computer jeg helst ville have.

Det er da rigtigt at der ikke er meget forskel, og jeg ville sandsynligvis også tage højde for varmeudvikling, støjniveau, skærmkvalitet, finish osv, før et køb, men på papiret er der i følge min vurdering ikke nogen tvivl om at det bedste køb er Compaq'en.