Avatar billede sb Nybegynder
04. januar 2000 - 10:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Bevis på at man ejer domæne

Måske ikke den rigtige kategori, men jeg prøver :

Har man krav på at få et bevis på at man "ejer" et domæne (har registreret det)?

Avatar billede jens Nybegynder
04. januar 2000 - 10:56 #1
Du kan da bare slå det op på dk hostmaster,, der står ejeren af domainet, det burde være bevis nok !

- Jens
Avatar billede mhsdk Nybegynder
04. januar 2000 - 11:08 #2
Om ikke andet når du køber et domain, skal man have en form for en fakture på at du har købt det domain...
Avatar billede hojben Novice
04. januar 2000 - 11:09 #3
Nope!!!! Ganske rigtigt, kan man se hvem der har bestil domænet hos DK-Hostmaster, men man EJER IKKE domænet....  Man er KUN ibrugtager af domænet, selvom man har registreret det. Desuden SKAL man modtage et bevis for at man er ibrugtager. Og det får man af DK-Hostmaster.
Avatar billede sb Nybegynder
04. januar 2000 - 11:17 #4
Dvs. at jeg skal kontakte DK-hostmaster, hvis jeg ikke har modtaget noget bevis?
Avatar billede hojben Novice
04. januar 2000 - 11:19 #5
Jeps.. Det er dem og kun dem der kan "lave" et ibrugtager bevis...
Avatar billede mariannea Nybegynder
04. januar 2000 - 11:44 #6
Beviset bliver sendt til det firma du har bestilt dit domæne igennem, som så derefter videresender det til dig!
Avatar billede michaels Nybegynder
04. januar 2000 - 12:26 #7
Det kan godt tage lidt tid før man får sit bevis.
Der gik ca 1½-2 måneder før jeg fik mit bevis
Avatar billede hojben Novice
04. januar 2000 - 12:28 #8
Michaels >> Det er fordi DK-Hostmaster kun udsender beviserne een gang om måneden.. til firmaet som kunden har reg. igennem.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
04. januar 2000 - 12:53 #9
>> har sku aldrig fået noget bevis på mine domains
Avatar billede mariannea Nybegynder
04. januar 2000 - 12:57 #10
>>1271..osv.
Så er det fordi det firma du har reg. dit domaine igennem ikke har gidet sende det til dig.
Avatar billede 127144146281 Nybegynder
04. januar 2000 - 13:01 #11
>>mariannea hmm det er ved flere forskellige (både viborgnet/netsite/en jeg kender med egen server)
Avatar billede mariannea Nybegynder
04. januar 2000 - 13:05 #12
>>1271...
Hmm.. jeg kan ikke svare for de firmaer, men i vores firma får vi altid beviset tilsendt fra DK-Hostmaster når vi har registreret et domaine!
Avatar billede sb Nybegynder
04. januar 2000 - 13:06 #13
Det er over 6 måneder siden jeg registrerte domænet, så jeg burde vel ha modtaget et bevis nu!!!
Avatar billede mariannea Nybegynder
04. januar 2000 - 13:10 #14
>>sb
Ja, det burde du!

Skriv til det firma du registrerede dit domain igennem og bed om at få tilsendt registreringsbeviset!
Avatar billede klas Juniormester
04. januar 2000 - 13:54 #15
jeg har registreret domæner igennem viborgnet / scannet . . jeg har aldrig modtaget noget . . men jeg har modtaget fra internic på et .com domæne