Avatar billede youghurt Nybegynder
30. september 2010 - 10:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dynamisk iFrame - Crossdomain - DET GYLDNE SPM.?

Hej Eksperter.

Nu har jeg søgt og søgt i 2 uger og jeg har læst og skimtet flere spm. igennem herinde, men ingen held.
Jeg ved godt at det umiddelbart ikke er muligt at lave en dynamisk <div> udfra indholdet fra en ekstern side, da denne ikke kan hente information derfra.

Men det kan sku ikke passe at vi skriver 2010 og der ikke er nogen der har fundet en løsning på dette problem? Evt. noget Javascript/jQuery?

Come on guys, har virkelig brug for en løsning til denne.

Vi kører et Quickpay betalingsvindue, hvor vi hos quickpay kan ændre i selve XML filen der fodrer vinduet med hvilke funktioner m.m. der skal vises, samt mulighed for redigering i CSS'en også.
*Blot til info...

De bruger jQuery til dynamisk at udvide deres "csv" betingelser når man trykker på en knap. og for at få dette med i "vinduet"/iframen på vores side, skal det have en specifik størrelse. Dette ser dog dumt ud, når man IKKE har trykket på "info" knappen, da der således opstår whitespace på siden, fordi vi jo skal gøre plads til det crap..

Nogen der har nogle gyldige, innovative, moderne forslag til en eventuel løsning på dette problem? - alle forslag er gode forslag. :)

Mvh Youghurt.
Avatar billede keysersoze Guru
30. september 2010 - 11:28 #1
Inden du når alt for langt, det lyder som om at det du har gang i er noget der ikke er tilladt hvis betalingsløsningen skal godkendes - køres betalingen i en iframe vil hovedvinduet ikke få en hængelås og det er et krav for godkendelsen.
Avatar billede youghurt Nybegynder
30. september 2010 - 11:38 #2
@keysersoze:
Mange tak for svar, men det har intet med sagen at gøre desværre. Løsningen fungere fint nok da det er Quickpays egen løsning.
Om du så vælger at smide betalingsvinduet i en "popup" eller en iframe, er sådan set dit eget valg.
Grunden til at vi har denne løsning er fordi at Quickpay ikke længere tillader at man bruger egen proxy til denne slags løsninger. Så derfor skal vi bruge deres, som så kan designes som man lyster. Men vinduet vil bare ALTID have den samme størrelse, som så udvider sig i højden når du trykker på den famøse knap.

Youghurt.
Avatar billede keysersoze Guru
30. september 2010 - 12:02 #3
Jeg ved at det intet har med sagen at gøre - og så alligevel, for det er jo ikke fedt at lave en løsning man ikke må køre med -og jeg er ikke i tvivl om at løsningen fra Quickpay vil kunne fungere i en iframe - men nu er det også PBS/Nets, der validerer hver enkelt integration og her ved jeg at de ikke vil godkende iframe-løsninger da hængelåsen fra https-delen ikke er synlig samtidig med at en del forbrugere også er opmærksom på en eventuel manglende hængelås.

... men man kan selvfølgelig håbe at de ikke opdager det.

Alternativt må Quickpay næsten have et API så man kan klare integrationen selv.
Avatar billede youghurt Nybegynder
30. september 2010 - 12:10 #4
@keysersoze:
jeg kan nikke genkendende til dine bekymringer. Men Nets har allerede godkendt løsningen som vi har lavet og den er aktiv og kører også på fuld knald. :)
at man så i fremtiden burde lave en løsning der involverer "hængelåsen" er nok noget man bør se på, ganske rigtigt.
Quickpay har også et API..
Men alt dette løser ikke min problem med den dynamisk iframe, som jeg SKAL have lavet.. Det skal jo ikke bare se okay ud, det skal PERFEKT du.. ;)

Youghurt.
Avatar billede intenz Novice
01. oktober 2010 - 11:13 #5
Som du selv skriver kan du ikke hente eller manipulere indholdet i iframe fra et andet domæne gennem javascript. Og du spørger om der ikke er nogen der har fundet en løsning på 'problemet'.

Det er sådan set ikke et problem, det modsatte ville til gengæld være et kæmpe sikkerhedshul.

Hvis du ikke er tilfreds med deres iframe, må du i stedet bruge deres API til at lave din egen løsning. Eller kontakte dem og beskrive dit problem, det kan være de kan løse det for dig i deres ende.
Avatar billede youghurt Nybegynder
04. oktober 2010 - 07:22 #6
@intenz: ganske rigtig, det ville netop være et kæmpe sikkerhedshul.. Det ser ud til at jeg ender med at skulle se på deres API, selvom jeg dog tror at det ikke vil løse særlig meget... :(
Intenz, giv lige et svar, så får du point. Synes du har fortjent dem .. :)

Youghurt.
Avatar billede intenz Novice
04. oktober 2010 - 09:56 #7
Det kommer her :)