Avatar billede serverservice Praktikant
30. september 2010 - 06:16 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hvilket Købe CMS system til firma eller forening - PHP - funktionelt og sikkert?

Hvilket Købe CMS system til firma og forening - PHP - funktionelt og sikkert?
Hej jeg søger et købe CMS system som kan matche Joomla - men jeg er lidt træt at de angreb som open source system medfører.

Jeg vil helst gerne have noget som er lidt som Joomla - med mulighed for mange god funktioner som opbygges med moduler/plugins - så man selv kan vælge sit system efter behov.

Det jeg har/får brug for er.

Standard artikel - indholdssider -
God og brugervenlig editor - med tekst formattering , indsætte billeder o.l.
Forum - blog
Kontakt email
Gode standard skabeloner - med css og template
Mulighed for vise film i flere standard filtyper
Rettigheder for indhold
Evt. webshop modul
God sikkerhed og opdateringer - udvikling af system til nyeste PHP versioner
Avatar billede j4k0b Nybegynder
30. september 2010 - 07:41 #1
Hvis du skal betale for det og ikke selv hoste det, hvorfor SKAL det så være skrevet i PHP?
Avatar billede Authiel Nybegynder
30. september 2010 - 08:25 #2
Hej Serverside. Jeg kan anbefale NoEm CMS. Du kan finde mere omkring det hele på http://www.noem.dk

Der bliver udviklet på det næsten konstant, og mener at det opfylder alle de krav du har der.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. september 2010 - 09:01 #3
-> j4k0b Jo jeg skal selv hoste det på min egen server - og vil betale for et system som er sikkert og funktionelt. Jeg/vi oplever en del angreb på de opensource cms som alle har adgang til og det er ikke tilfredsstillende.
Så derfor købe CMS til en fornuftig pris og php fordi jeg anvender Linux server.
Avatar billede Ganlik Nybegynder
30. september 2010 - 09:07 #4
Hey serverservice,

Jeg bruger selv Drupal CMS, og er meget tilfreds med det. Det er dog IKKE et købe CMS men der i mod open source. Tilgengæld er det mest sikre, da selve det hvide hus i USA bruger det. Her er en artikel om det: http://www.whitehouse.gov/tech

Det kan også opfylde alle dine kriterier :)
Avatar billede Authiel Nybegynder
30. september 2010 - 12:18 #5
Hvis du selv vil hoste det så er NoEm CMS ikke noget for dig, da de hoster det hele på deres server.
Avatar billede serverservice Praktikant
30. september 2010 - 12:28 #6
ok andre forslag så ?
Avatar billede submitt Nybegynder
09. oktober 2010 - 01:02 #7
Hej - Jeg forstår ikke helt hvad du mener med "de angreb som open source system medfører" ...?

Open Source CMS'er som Joomla!, Typo3 og Drupal er naturligvis udsat for hackerangreb som alle andre CMS'er - kommercielle som ikke-kommercielle. Men det vigtigste spørgsmål er vel egentlig om CMS'et kan modstå sådanne angreb.

I den forbindelse ville jeg til enhver tid sætte min lid til et CMS, som dagligt vedligeholdes af hundredvis/tusindvis af udviklere, frem for et lille kommercielt CMS, som måske er lavet af en eller to personer, og som sjældent opdateres.

Som en af de øvrige i tråden så rigtigt skriver, så benytter det Hvide Hus - verdens mest eftertragtede site blandt hackere - et Open Source CMS. Og deres begrundelse for at vælge Open Source var netop sikkerheden.

Jeg har selv benyttet Drupal i mange år og har aldrig oplevet at blive kompromitteret.

Du kan læse mere om Drupal på http://www.submit.dk/drupal og naturligvis også på drupal.dk.

/Kenneth Nielsen, submit.dk
Avatar billede serverservice Praktikant
09. oktober 2010 - 10:39 #8
->Submitt - Jeg har desværre oplevet angreb på ret nye installationer af CMS i joomla og da koden er i open source (tilgængelig for allæ) mener jeg det er mere sikkert med et købe cms
Avatar billede arne_v Ekspert
09. oktober 2010 - 20:07 #9
Ligesom alt malware går efter Linux fordi det er open source og springer over Windows fordi de ikke har adgang til koden.

Hm.....
Avatar billede serverservice Praktikant
10. oktober 2010 - 08:32 #10
Arne-v Spyware angreb og hackig er IKKE det samme
Avatar billede arne_v Ekspert
10. oktober 2010 - 23:45 #11
Nej.

Men jeg har lidt svært ved at se, hvorfor det giver en hacker en fordel at PHP koden til WhateverNuke er tilgængelig, men at det ikke giver f.eks. en forfatter af orm en fordel at C koden til Linux TCP/IP stak er tilgængelig.

Imidlertid ændrer det ikke noget for konklusionen hvis du kun kigger på hacking. Apache/Linux klarer sig særdeles pænt i forhold til IIS/Windows.
Avatar billede serverservice Praktikant
11. oktober 2010 - 13:12 #12
Hej.  Jeg har Linux server men det er selve CMS jeg gerne vil have bedre sikkerhed på fordi jeg er blevet hacket indenfor se sidste 2 år med mellemrum - og det er selvom jeg har strenget op på sikkerheden og fået en bedre firewall ...
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2010 - 21:42 #13
Hvis de kommer ind gennem CMS'et så er koden enten for dårlig eller det er sat forkert op. Der er sites med open source CMS'er som ikke bliver hacket.

Bemærk iøvrigt at en firewall ikke beskytter mod huller i CMS.
Avatar billede serverservice Praktikant
15. oktober 2010 - 06:11 #14
Koden er sikret bedst muligt udfra hvad jeg ved.

Alle install filer/mapper er slettet efter installation.

Der er kune givet skriveadgang til de mapper som kræver det i systemet. PHP filer er sikret med chmod 644 - så jeg kan ikke helt se hvor det går galt ?
Jeg ved ikke om det er muligt at få adgang til andre systemer hvis der først er "hul igennem" til et enkelt ? . Jeg har et enkelt system som især giver problemer fordi noget af det ikke udvikles mere , men det skal alligevel slettes snart
Avatar billede Authiel Nybegynder
19. oktober 2010 - 11:59 #15
Hej Serverservice.

Tænkte på om du har fundet frem til nogen løsning på dit problem endnu?
Avatar billede serverservice Praktikant
31. oktober 2010 - 20:52 #16
Både og - har været på ferie så har ikke haft tid.
Men det fungerer ellers ok efter at jeg rensede ud og opdaterede siderne . Jeg skal til at slette det ene domain /cms som ikke kan opdateres mere og håber det vil løse problemet.
Jeg har ikke helt fundet hullet men har lukket så godt af som muligt - men de har haft adgang til enkelte mapper med skrive adgang i CMS systemerne.
Avatar billede serverservice Praktikant
01. december 2010 - 08:09 #17
tak for hjælpen