Avatar billede nickwan Nybegynder
28. september 2010 - 23:40 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Tv kort til pc?

Hej der ude.

Jeg har overvejet at anskaffe mig et tv kort til min pc så jeg kan optage programmerne ned på min pc, men:)

jeg ville gerne kunne optage HD men kan det lade sig gøre mår min skærm ikke er HD?

Krav til boks:
1) Skal kunne optage HD
2) skal kunne tage dr1, dr2, tv2, dr HD, dr K og ramasjang.

og så ville det være super hvis i kunne smide et link til et godt tv kort.

INFO:
System: Windows 7 x64
Antenne: Alm. gammeldags antenne stik
Pris: havde regnet med 600-1100 der omkring.

hvis jeg har glemt noget må i endelige sige til, ved som sagt intet om det, på forhånd tak :)
Avatar billede gnuff Praktikant
29. september 2010 - 02:32 #1
Hvad du kan se på puteren via et tv kort, afhænger ikke af kortet, men af hvad du får leveret til huset, og med en alm. gammeldags antenne kan du ikke bruge hd...  Dog skriver du at det er gennem antennestik, ikke hvad du får ud af den, er der hd signal gennem der, så kan du også sagtens optage i hd, selvom din skærm ikke understøtter det
Avatar billede gnuff Praktikant
29. september 2010 - 02:34 #2
Hvad du kan modtage kommer ikke an på tv kortet, men på hvad du får leveret af signal hvor du bor.
Får du hd kvalitet gennem dit antennestik, så kan du også optage i hd, der har din skærm ingen betydning...
Avatar billede gnuff Praktikant
29. september 2010 - 02:36 #3
hov, første indlæg kom ikke frem, så jeg skrev en gang til, og så var de der begge to
Avatar billede gnuff Praktikant
29. september 2010 - 02:38 #4
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 14:17 #6
altså vi kan jo tage dr HD men hvordan finder jeg ud af om dr HD er HD ?

mange tak for jeres svar og undskyld jeg har været så længe om at svarer:)

poko1
den ser da fornuftig ud, den er godt nok billig, jeg troede at de kostede mere hvis man skulle ha noget ordentligt?

hvilke kanaler får du med den modtager?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2010 - 14:33 #7
Da jeg bor ca 20Km fra den tyske grænse ser jeg alle de tyske og alle Danske også HD kanalerne plus de krypterede som godtnok ikke kan vises ca 98kanaler.På bærbaren skal jeg have ekstern antenne på for at se de Tyske
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 15:38 #8
okay, hvor go er opløsningen på det kort du linkede til? er det bare lige som på et tv?

som sagt aner intet om tv kort til pc:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2010 - 16:54 #9
Det er fuldt HD altså 1920 X 1080 men det betyder intet det tilpasses i windows mediacenter og hvis du optager og viser på tv skærm er der fuld opløsning
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 20:41 #10
poko1 hvilket formater og størrelser kan du optage i ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2010 - 21:03 #11
Nu ved jeg ikke rigtigt hvad du mener men windows mediacenter optager i Wmv og når jeg skal afspille på tv konverterer jeg dem til Mkv der findes flere måder og programmer hvormed det kan gøres.på min bærbare ser jeg det i 1600X900 da det ellers bliver for småt.
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 21:09 #12
okay men ved du hvad max opløsning er på det du optager? kan du optage i 1680x1050?

men smid i begge bare et svar da i begge har hjulpet så får poko1 40 point og gnuff 20 point da jeg tror jeg ender med at købe den poko1 linkede til :)
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2010 - 22:52 #13
Når du instiller mediacentret første gang spørger windows om du vil beholde den instilling du kører med på din com og hvis det er 1680X1050 så ser du det i det format.hvis du optager og overfører det til tv ser du det i fuld format.
jeg hopper ud her og samler ikke poient.
Avatar billede nickwan Nybegynder
29. september 2010 - 23:04 #14
helt i orden men 1000 tak for din hjælp :D
Avatar billede nickwan Nybegynder
26. marts 2011 - 10:51 #15
igen 1000 tak til poko1 jeg lukker her:)