Avatar billede daniel24 Nybegynder
28. september 2010 - 18:01 Der er 1 kommentar

Begrænset skattepligtig i forbindelse med virksomhed i udlandet

Hej eksperter.

Jeg håber der er én der kan svare mig på nedenstående spørgsmål, da jeg allerede har søgt rundt på nettet men ikke fundet et konkret svar.

Sagen er den at jeg er selvstændig erhversdrivende med et momsregistreret firma , regisreret i Danmark.
Min kone har fået job i Dubai og vi er derfor flyttet til Dubai for en ca. to-årig periode. Firmaet har freelance-arbejdere i dk så der bliver nu både foretaget arbejde for virksomheden i DK og i Dubai.

Jeg har hørt at jeg kan blive fri for at betale skat hvis jeg bliver "begrænset skattepligtig", dog har mine venner fortalt mig at jeg kun kan blive begrænset skattepligtig hvis jeg udlejer min ejerlejlighed i Danmark ud i minimum 3 år?

Er det rigtigt og findes der ikke en anden måde jeg kan blive begrænset skattepligtig da det er umuligt for mig at udleje min lejlighed i minimum 3 år, da vi sandsynligvis flytter tilbage til Danmark om 1,5 - 2 års tid.

1000 tak for hjælpen

Hilsen

Daniell
Avatar billede jokkejensen Novice
28. september 2010 - 19:38 #1
Nej du må selvfølgeligt ikke have en villa stående herhjemme, skat tillader dog hvis du lejer den ud i minimum 3år.

Hop ind på amino.dk og hør nærmere, der er massere af freelance udenlandsdanskere.

el kig her: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648059&vId=0

Havde du erhvervet huset i danmark, efter du var flyttet var det en anden sag, reglerne er kringlede, så ring til skat.