Avatar billede DanielFrank Nybegynder
28. september 2010 - 15:38 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Om Mac OS kompatibilitet

Endnu en til Mac'eren.

Min Mac Mini "server" streamer mine medier til vores PlayStation 3 vha. programmet "Nullriver MediaLink". Det fungerer fantastisk, og de nye versioner kan oven i købet stream .mkv film - men de nye versioner af MediaLink kræver Mac OS X 10.5.x (+ højere) og min server har kun en 10.4 installeret. Det er ikke dét der nager mig i denne sag.

Spørgsmålet lyder: Hvis jeg nu går ud og køber Leopard eller Snow Leopard, vil Mac'en så kunne afvikle det? Er de højere versioner kompatibel med en ældre Mac Mini? Kan jeg bare opgradere mit OS og så bare party on?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2010 - 22:02 #1
Den vil sagtens kunne køre Leopard, mens Snow Leopard kræver en Intel-processor. Bemærk dog at den også spiser en del RAM, så mindre end en GB (gerne mere) vil ikke kunne gøre det.
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
28. september 2010 - 22:15 #2
Ja, det har jeg godt hørt noget om. Snow Leopard skulle være mildere for hukommelsen. Men så vil jeg da investere i Leopard med det samme og få købt en 2GB's RAM blok. Tak for hjælpen!
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
28. september 2010 - 22:17 #3
Hvis du er vild efter disse points, så post endelig et "svar" herunder :-) Skaberne af sitet bliver sure, når jeg ikke får lukket tråden af... Og jeg forstår ikke deres princip med point
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2010 - 23:06 #4
he, nu kan jeg så ikke længere svare, da du har lukket spørgsmålet, men skidt med de par point :-)