Avatar billede DanielFrank Nybegynder
28. september 2010 - 15:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

At dele en NTFS harddisk fra Mac til Mac

Denne her går ud til alle Mac-eksperter.

Jeg har en gammel Mac Mini som fungerer som en server. Via USB er der tilkoblet en lille 2,5" harddisk som er formateret i FAT-systemet, så den arbejder lidt hurtigere med serveren. Denne harddisk er delt på netværket, og jeg kan fint tilgå den fra andre computere i huset.

Men nu har jeg altså også koblet min 1TB NTFS-formateret harddisk, som er STOPFYLDT med diverse medier, til serveren. Uanset hvad jeg gør, så kan jeg ikke se den store harddisk på netværket.

Er der noget specielt man skal foretage sig, for at sætte en NTFS-harddisk på Mac-netværket?
Avatar billede egonspock Seniormester
28. september 2010 - 22:05 #1
Hvis du opgraderer serveren til 10.5 bør du i hvert fald kunne se den, men stadig ikke skrive til den, hvis den er koblet direkte på og ikke som et netværksshare. Til det skal du have noget som

http://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/ eller
http://code.google.com/p/macfuse/
Avatar billede DanielFrank Nybegynder
28. september 2010 - 22:24 #2
#1, Den store harddisk er også tilkoblet via. USB ligesom den lille harddisk er. MacFUSE er allerede installeret, men det kan være jeg alligevel prøver med det andet du har henvist til.