Avatar billede mortenandersen Nybegynder
28. september 2010 - 09:39 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Min computer fryser

Har en http://www.acer.dk/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0
og er stødt på et rimeligt irriterende problem. Hver gang jeg starer den, går ind i et spil, så går der et stykke tid og den fryser sig fast, så jeg må holde powerknappen inde og efter næste opstart, er der ingen problemer. Hvad kan det skyldes?
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 12:13 #1
Avatar billede 220661 Ekspert
28. september 2010 - 16:41 #2
Driver problem kan det være. Men det kan måske også være et varmeproblem.
Oplever du det samme hvis du stresser den, med noget andet end spil?
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
05. oktober 2010 - 01:21 #3
kun med spil indtil videre.. jeg har windows 7 64.
05. oktober 2010 - 06:21 #4
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
14. oktober 2010 - 15:28 #5
Har åbnet og støvsuget, men computeren er ikke så gammel igen, så der var næsten intet støv.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2010 - 16:27 #6
den er ikke så gammel ok så er det her vigtigt

tjek lige dine ram med ultimate boot cd for fejl

kommer der røde tal er det en ram klods der er dårlig

http://www.ultimatebootcd.com/

tjek så lige også din driver til kortet
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
30. november 2010 - 03:03 #7
[img]http://img405.imageshack.us/img405/1908/hmmh0.jpg[img]

Her er hvad ultimate boot siger, efter en scan, hvis det var det du mente?
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 07:55 #8
brug kommentar nå du skriver herinde også ved oprettelse af spørgsmål.

du har et opdaterings problem med dit graffikkort
hent den sidste nye driver til det fra nvidia

m.v.h
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
30. november 2010 - 15:11 #9
sorry det var vidst en svipser den der. hmm. Geforce GT 230 hedder grafik-kortet. prøver lige at finde driveren. Håber sku det hjælper. Den frøs sjovt nok, da jeg var inde på en side og skulle til at hente en driver. tal om ironi
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
30. november 2010 - 15:44 #10
følger lige lidt med i den her tråd på hardware online: http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?fid=2&tid=504320

Så det vil jeg lige lege lidt med
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
30. november 2010 - 15:58 #11
Det ser ud til at der er sket en væsentlig forskel efter installation af drivers fra det link jeg angav i den forrige kommentar. Nvidia Physx er også en god ting at installere: http://www.nvidia.com/content/DriverDownload-March2009/confirmation.php?url=/Windows/9.10.0513/PhysX_9.10.0513_SystemSoftware.exe&lang=us&type=Other

Men ved ikke om det har hjulpet på mit problem med at den fryser endnu. men hvis ikke i ser flere kommentarer herfra, så ved i jo hvorfor. men fortæller jer nok hvordan den har det om en månedes tid. tak for hjælpen treatmenice. smid et svar
Avatar billede Slettet bruger
30. november 2010 - 16:05 #12
ok
tjek lige chipset driver ud
Avatar billede spil-eksperten Nybegynder
30. november 2010 - 16:22 #13
evt. update bios..
hvis det kun sker første gang du starter computeren kan det være at bios'en er for langsom til at få startet alle systemerne op inden den går videre til at loade windows...
efter en genstart er hardware varmet lidt op og biosen kan derfor nemmere holde styr på dens handlinger...
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
12. december 2010 - 22:58 #14
har stadig problemet. jeg prøver lige at følge jeres råd og melder tilbage bagefter
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
14. december 2010 - 13:49 #15
er ikke helt sikker på hvordan jeg opdaterer bios for at være ærlig...
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2010 - 14:28 #16
hvis du ikke har prøvet det før ville jeg råde dig til at få det gjort hos en prof
men hvis du har en lidt nørdet ven så lad ham gøre det.

du skal ud på producenten af dit bundkort og finde bios og eventuelt program til at gøre det med - nogle bruger fæash baserede programmer nadre skal ind via en udpakket fil på drev c og i bios og starte den op men det er lidt forskelligt

sådan indstiller du den
http://img210.imageshack.us/img210/1512/aspirec.jpg

m.v.h
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
15. december 2010 - 13:33 #17
har været inde og hente de forskellige "pakker" du viser der. Er bare lidt lost i manualen. Men har kørt en af dem faktisk. Men nu beder den mig om at vælge et boot-device når jeg starter den, så skal lige ind i bios og sætte den til harddisken. Ved så ikke om det har hjulpet, men jeg vender lige tilbage, for har lige tændt den og venter nu på at se om den bokker sig igen.
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
16. december 2010 - 14:34 #18
de sidste 2 dage har den intet sagt. Heller ikke i dag efter jeg satte den til at bruge harddisken som first boot priority. Så det lader til det har hjulpet.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2010 - 15:07 #19
jeg lægger et svar du kan acceptere

beyt lejlighedem til at opdatere alle drivere

m.v.h
Avatar billede mortenandersen Nybegynder
29. august 2011 - 09:23 #20
undskyld jeg ikke har givet point, var sikker på det var gjort. tak for hjælpen, ved nu at det er biosen der skal opdateres, men ja du har ret. ikke let for selv en øvet. tak for hjælpen !!!