Avatar billede stratokaster Novice
28. september 2010 - 00:05 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Fra Windows 7 til Xp

Hej

Har fået en computer med windows 7 og skal installere xp på den, men den får men den får en fejlmeldning og blå skærm hvergang, den har loadet alt. Skal jeg virkelig bruge killdisk for at få det til ar virke? Har kigget i bios men der er ikke adgang til nogen hardisk ændringer. Help?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2010 - 00:35 #1
Helt ærligt min hage var lige ved at falde ned på tæerne hvorfor i alverden vil du instalere XP på den? hvis det er et nyere bundkort skal du lige sikre dig at der findes drivere til XP. ellers kan det blive nærmest en umulig opgave.
28. september 2010 - 07:49 #2
... og jeg troede først det var en skrivefajl *G* ???

Jo - den opgave kan du sansynligvis godt opgive; specielt mht. driversoftware til det >10 år gamle XP system!!!

---

PS: http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/stratokaster ???
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2010 - 08:31 #3
Undrer mig også lidt...

Win7 performer jo så meget bedre end XP..
Avatar billede stratokaster Novice
28. september 2010 - 08:42 #4
det er pga. et musik program som jeg bruger det kører bedst på xp.Troede det var muligt, men det er det ikke?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2010 - 09:50 #5
Da jeg fik Windows 7 Troede jeg ikke at jeg kunne vænne mig til det fra begyndelsen så derfor købte jeg mig en ekstra harddisk som disk 0: hvorpå jeg installerede win7  jeg satte derfor min gamle XP Harddisk op som disk 1: så jeg i mit tilfælde bare kunne trykke F11 for at vælge hvilket system jeg ville køre. disk 0: eller Disk 1: det eneste jeg brugte den til var at hente mine gamle mails: adressekartoteket: og andre for mig vigtige filer, og billeder Jeg tror kun jeg har brugt XP.
3 til 4 gange siden.
Avatar billede stratokaster Novice
28. september 2010 - 14:56 #6
Har altid været glad for xp, pga. musik produktion, så da jeg bruger logic, som senere hen gik over til mac :( har jeg haft et problem... Logic 5.51 virker bare ikke så godt til windows 7
28. september 2010 - 15:28 #7
... har du prøvet (i WIN7) at køre omtalte program i "XP Kompabillitets tilstand" ?
Avatar billede stratokaster Novice
28. september 2010 - 17:08 #8
Ja har prøvet min version af logic i windows 7 og ja det virker ikke. Så er xp stadigvæk det jeg går efter medmindre jeg skal skifte til mac og det vil jeg ikke hehe
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2010 - 18:01 #9
Har du overvejet XP virtuel?
Avatar billede stratokaster Novice
28. september 2010 - 18:46 #10
Nej det har jeg ikke hvad er forskellen?
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2010 - 21:03 #11
Forskelle er at du kan køre de fleste xp releaterede programmer fra windows 7 uden skulle starte op i ren xp der findes flere systemer her er Microsoft´s måde.
http://www.microsoft.com/windows/virtual-pc/download.aspx
Avatar billede Poko1 Ekspert
28. september 2010 - 21:09 #12
Avatar billede stratokaster Novice
29. september 2010 - 00:22 #13
ved ik helt om jeg tør er lidt bange for nu om drivers og div. ting kører, Men du er sød od hjælpe så du får points, i værste tilfælde går jeg sku over til cubase, syntes logic og apple konspirationen er nok til at skifte sequencer. Tak og knus for svaret:)
Avatar billede stratokaster Novice
29. september 2010 - 00:25 #14
Hey og hvis du er single så skriv til mig LoL
Avatar billede Poko1 Ekspert
29. september 2010 - 08:14 #15
67 Gift og samler ikke point.
Avatar billede stratokaster Novice
29. september 2010 - 12:06 #16
Okay så springer jeg hvis over :)