Avatar billede zero-one Nybegynder
24. juli 2001 - 23:44 Der er 10 kommentarer

Diabo II [hjælp]!

Jeg har et problem med mit Diablo II spil, som jeg købte for et godt stykke tid siden; DEN FRYSER! Er det windows det er galt med? Eller kan det være selve spillet? Den har gjort det lige siden jeg købte det, og da jeg købte den var det en fuldstændig ny computer! Mit styresystem er: Windows 98 [opdateret et par gange over nettet], jeg har opdateret med en patch til 2.03 [til Diablo II selvfølgelig], mit system er: 705 mhz AMD, 128 mb ram, 32 mb Riva TNT AGP grafikkort, resten er vist irrelevant... Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg elsker at spille Diablo...
Avatar billede Beach Mester
24. juli 2001 - 23:47 #1
Det er nok fordi du bruger Mr. Platinum skiver i din brænde*ROFL*
Nej, hvilken direct-X har du inde nu?

//Beach
Avatar billede coldrayie Nybegynder
24. juli 2001 - 23:53 #2
har selv haft det problem...hmmm, det jeg selv gjorde var følgene:

lavede en kopi af mine mænd (flyt save mappen)
geninstallerede diablo II
opdaterede det igen
sikrede mig at den var sat på 2d istedet for 3d
downloadede det nyeste directx
downloadede det nyeste patch
..og så var det spilletid
Avatar billede zero-one Nybegynder
25. juli 2001 - 00:00 #3
<Hey yo Beach my friend>

Vi støder da ind i hinanden hele tiden hva\'?!
Jeg har fundet frem til at at min direct-x = 7a, eller sådan noget i den retning!

<<Coldrayie

Jeg har slettet og installeret og opdateret 100 gange og det virker [desværre] ikke! Jeg regnede også med at det var så simpelt!
Avatar billede Beach Mester
25. juli 2001 - 00:13 #4
Din direct-x er ok, har kun hørt om at der er mega problemer med 8éren som vist nok stadig er i beta!
Ud fra de oplysninger du er kommet med, så vil jeg umidelbart tro at der ligger nogle småting og flyder rundt i din ram som laver lidt ballade når du går i gang med at gamble.
Hvis du laver en boot på maskinen og derefter trykker Ctrl+Alt+Del hvor meget får du så op på listen?
Hvis du har mulighed for at gengive den her, eller evt. selv prøve at lukke nogle af de ting ned som du ikke skal bruge når du spiller så kan der være en løsning der!

Når jeg selv spiller så booter jeg maskinen på en partition som ikke ligger andet end Explore og Systray ind i rammen. Så er det stort set aldrig problemer med at spille noget.
Du kan evt. prøve det nu. Luk alle de ting ned som du ved du ikke skal bruge. Når det er gjort så start spillet og se om ikke det kører som det skal uden at fryse.

Og så lige til sidst.... Det var ikke fordi jeg ville have fordelt point nu, bare en lille joke:-)
Men ja... Vi støder nok ind i hinanden så længe vi bevæger os nogenlunde de samme steder her på eksperten, det bedste site i DK og min startside i browseren*GG*

//Beach
Avatar billede carsten_lusk Nybegynder
25. juli 2001 - 02:10 #5
har du prøvet nyeste patch (1,08)???
http://www.blizzard.com/support/information/d2xpatch.shtml

Avatar billede t-rexz Nybegynder
25. juli 2001 - 03:29 #6
Hvis du kører Windows 2000 kan det være at det er dit grafikkort der driller. Der er en fejl i Win2k som gør at AGP grafikkort laver det nummer. Du kan hente et patch på: www.unitedcows.com

Der står godt nok det er til Counter Strike, men det gælder for alle spil.
Avatar billede mandrake666 Nybegynder
25. juli 2001 - 08:23 #7
først skal du bruge detonator drivere, til dit grafik kort.
Derefter vil jeg anbefale dig at opdatere til ver. 1.08 af D2

Dit problem har vist været beskrevet i support-forummet hos blizzard, løsningen var nye detonator drivere.
Avatar billede Jman Praktikant
25. juli 2001 - 10:07 #8
Avatar billede zero-one Nybegynder
25. juli 2001 - 10:08 #9
>>>MANDRAKE666

Hvor finder jeg en detonator driver?

>>>T-rexz

Jeg kører windows 98, da jeg har mangel på tillid til windows 2000 [og ME]... [Faktisk til det meste der har med windows at gøre, men har ikke ekspertisen, midlerne, eller tålmodighed til at lære et andet styresystem!]

Avatar billede mandrake666 Nybegynder
25. juli 2001 - 10:32 #10