Avatar billede Mettelangkjaer Nybegynder
27. september 2010 - 13:42 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

L-opslag kombineret med en hvis.fejl funktion

Jeg har oprettet en tabel som henter data fra en matrix i et andet excelark via L-opslag. Dog hænder det at jeg i matrixen ikke har data til rådighed, hvorved jeg får meldingen #I/T. Dette går i vejen for mine formler. Er det muligt at kombinere mit L-opslag med en hvis.fejl funktion og hvordan gøres det?

Det jeg ønsker er: at jeg anvender mit L-opslag til at få de rette data, men hvis der ikke findes data, får jeg '-'/ingenting/0 tilbage.
Kan I hjælpe mig med en sådan formel (også hvordan formlen sættes op??
På forhånd tak
Avatar billede aolsen Nybegynder
27. september 2010 - 13:49 #1
=HVIS.FEJL(LOPSLAG(opslagsværdi;tabelmatrix;kolonneindeks_nr;lig_med);"-")
Avatar billede aolsen Nybegynder
27. september 2010 - 13:50 #2
lidt forklaring:

HVIS.FEJL(her er din værdi, i dit tilfælde et lopslag ; her hvad der sker hvis værdien returnerer en fejl/ikke findes osv.)
Avatar billede Mettelangkjaer Nybegynder
27. september 2010 - 13:57 #3
mange tak -lige hvad jeg havde brug for :)