Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 13:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1 computer smider de andre af, når den tænder..

Hej Eksperter, håber i kan være til assistance, er ved at rive håret af mig selv :S

Vi køre et hjemmenetværk på en "3Com OfficeConnect Wireless 108Mbps Cable/DSL Router" hvor vi har følgende tilsluttet:

1x Windows XP (Kabel)
1x Windows XP (Trådløs)
2x Windows Vista (Trådløs)

3 af computerne kan satens være på nettet, og alt virker fint.. men lige så snart den ene Windows Vista (Trådløs) starter op og går på nettet så bliver de to andre trådløse smidt af nettet..

Den anden Windows Vista pc. kommer lidt efter på nettet igen, men Windows XP computeren vil ikke tilslutte det trådløse netværk, før man har genstartet routeren.. og køre de allesammen fint igen.... meget mystisk..

Den der køre med kabel forbindelse direkte til Routeren har tilsyneladende ingen problemer med at have forbindelse, virker til at det kun er den trådløse enhed der svigter..
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
26. september 2010 - 16:32 #1
Kunne det tænkes at den computer der giver problemerne har fået defineret en fast IP?

Hvis den fx er sat til fast at køre på 192.168.0.1 og de andre får tildelt dynamisk (startende fra 192.168.0.1) vil det give konflikter når der er 2 computere med samme IP.
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 21:54 #2
Jamen tror du får ret, den stod mystisk nok ikke til dynamisk ip.. men har ikke testet 100% endnu :)
Avatar billede Slettet bruger
11. oktober 2010 - 00:16 #3
Det var fordi der kom en computer på netværket med fast ip :)
Avatar billede gadensgaard Nybegynder
11. oktober 2010 - 10:12 #4
svar