Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 11:44 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

Er min com død?

Hey..
Jeg fik for nogle måneder siden er ny bærbar. Jeg sad tidligere i dag og skrev i et dokument, da den gik i hak. I irritation slog jeg hænderne ned i tastaturet, hvorefter den genstartede. Jeg fik igen skriveprogrammet op, men den gik i hak nogle gange. Jeg slukkede derfor computeren og nu vil den ikke starte op. I starten står der Acer og så slår den over til sort skærm, hvor der bare er en hvid streg oppe i venstre hjørne. Computeren siger "klik..... klik..... klik" nede i højre side. Jeg skilte min com ad, og det er lige hvor harddisken sider.. kan der være sket noget og er der noget jeg kan gøre? Håber på hjælp, har virkelig brug for min com
25. september 2010 - 11:57 #1
...nogle måneder siden ... -> Garanti ?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 12:03 #2
klik klik = harddisken er døden nær.

indlever computeren hvor du har købt den med fejlbeskrivelsen "harddisken klikker bare, og kan ikke boote op"
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 12:03 #3
Jeg har en ven der har haft samme problem med en Packard Bell. Men du skal passe på, garantien kan godt udløbe, hvis du skiller den ad. Min vens problem var at harddisken havde revet sig løs og han fik en ny da den var under garantien og ikke var skilt ad.

Men prøv at kontakte butikken hvor du købte den, og spørg om det med garanti.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 13:20 #4
Slag på tastaturet, Ja jeg behøver jo ikke at fortælle dig hvad det var:) Men at HDD blev slået i stykker ved det, lyder underligt, med mindre du var virkelig voldsom. Prøv at tage HDD ud
og se efter om de to kabler sidder som de skal. Ellers kan du prøve HDD på en anden PC.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 13:22 #5
Ps. men "sidwave" har da ret i, at hvis forbindelserne er i orden og HDD alligevel siger klik-lyde, så er den ødelagt.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 14:03 #6
Tak for svarene.. Jeg slog vel med 60 procent kraft ;).. Dækker garantien, hvis det er fordi jeg har klappet den én? Jeg har ingen garanti udover standard
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2010 - 14:28 #7
Nej "klappet" den en er ikke standardbehandling for en bærbar.
Hvis de kan se på tastaturet, at det også har lidt overlast, vil du stå i en dårlig situation.Og så også at du tillige har skilt den ad, hjælper heller ikke på det, hvis der er tegn efter dette.
60 procent kraft? I forhold til hvad?
Afdæmpet person eller hysterisk/rasende?
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 14:38 #8
Man kan ikke se det på tasterne.. Slog på stykket foran tasterne.. der er intet at se. Jeg har taget låget af, men ikke haft harddisken ude. Den er skruet fast, med noget gennemsigtigt halløj oven på. ved ikke om det er det de har, der kan kontrollere det? ellers kan de vel ikke se jeg har haft den åbnet?
Tror det var 60 procent af en rasende person ;)..
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2010 - 14:50 #9
Kunne du se om tilslutningen (stikkene) til HDD sad som de skulle?
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 15:00 #10
nej, kan ik se nogen kabler.. de må ligge under den
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 15:17 #11
Hvad koster en ny harddisk? Det er en Acer Apire 5820TG
Avatar billede 220661 Ekspert
25. september 2010 - 15:23 #12
Har du nogle recovery discs som du kan gendanne pc med, efter du har skiftet disken? Ellers skal du også medregne udgifter til dette.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 15:32 #13
Stik til Sata diske sidder dårligt, især hvis det er et af dem uden fjederstål. Et hårdt slag kan godt få stikkene til at glide lidt ud, så en dårlig forbindelse får HDD til at slå til og fra. Men det kan kun konstateres ved eftersyn. Hvis det er indenfor garantiperioden og du er sikker på, at det ikke kan konstateres, at du har mishandlet computeren, så bare send den ind. MEN kan det ses, får du en regning. Forøvrigt HVIS HDD står og slår til og fra, kan det ødelægge den.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 15:33 #14
Til hvad siger du? Altså windows osv.?
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 15:58 #15
altså man kan intet se på computeren.. kan de se man har haft den åbnet? har jo lyst til at pille harddisken ud og prøve at sætte den i igen, men hvis det kan koster garantien er det dumt.. på den anden side er det dumt at sende den ind, hvis det bare er en løs forbindelse.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 16:09 #16
Ja man kan nok se det på skruerne. Men det er så et spørgsmål om udskiftning af HDD ikke er tilladt i følge garantien?
Det er ikke altid forbudt at åbne kabinettet. I stationære er det tilladt at sætte en ekstra HDD i. Og så er man selvfølgelig nød til at åbne kasse.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 16:33 #17
Er det Acer eller min forhandler jeg skal kontakte?
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 17:52 #18
Hvis du spørg Acer kan det ikke være forkert.
Jeg har også en lille Acer stationær. Den røg til rep. gennem Fona. De kunne se, at jeg havde haft den ånen. Jeg forklarede, at det var fordi, at jeg troede, der var plads til en ekstra HDD (det var der ikke) og det blev godtaget. Jeg fik et nyt bundkort.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 17:53 #19
Slåfejl (igen) ånen=åben.
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2010 - 19:07 #20
Har du haft din bærbare åbnet kan det ses af en erfaren tekniker.
Beklager.
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 21:26 #21
Jamen må man ik åbne sin pc? Hvis man f.eks. skal have ekstra ram i, rense blæseren eller noget?
Avatar billede johnstigers Seniormester
25. september 2010 - 21:50 #22
Du må åben den de steder den er beregnet til det, med mindre garanti betingelserne siger andet.

Jeg tolkede dit indlæg som at du havde skilt den helt ad...?
Avatar billede Casperost Nybegynder
25. september 2010 - 22:43 #23
Nej, jeg har bare skruet skruerne ud, taget det lille låg af og kigget ind. Jeg har ikke pillet ved harddisken eller noget.. Kunne godt tænke mig at tage den ud og tjekke kablerne, men tør ikke. Den er sat i en slags "jernramme", hvor der nedenunder er noget gennemsigtig papir. Tænker dette måske er noget der går i stykker når man åbner, som en forsegling
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 06:09 #24
der er INGEN diske der skal klikke.
klik = fejl.

indlever den med den fejlbeskrivelse jeg gav :D
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 06:10 #25
hvis du vil redde dine data...  så skal du på jagt efter et data rescue firma.

hvis du indleverer en klikkkke disk, så putter de bare en ny i...
Avatar billede Slettet bruger
27. september 2010 - 10:31 #26
HVIS HDD klikker pga. løs forbindelse, skal forbindelsen bare sætte fast. Men ja hvis HDD er syg og forretningen bytter den, er
det selvfølgelig sket med de data som lå på den syge disk.
At lade et firma redde data er så kostbart, at data skal være meget værdifulde for at det kan svare sig.
Avatar billede Slettet bruger
28. september 2010 - 23:41 #27
Er der lukketid, eller hvad?
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2010 - 17:40 #28
Afmelder spørgsmålet pga. manglende interesse fra spørger.
Avatar billede Casperost Nybegynder
01. oktober 2010 - 14:24 #29
Hey..
Jeg sendte min com ind til Acer, fik en ny harddisk og har nu fået den retur. Min harddisk var før delt i to. En til styresystem og en til diverse ting.
Den er også delt i to nu, men jeg ved ikke hvorfor. Den ene er på 450 GB og den anden er på 3,5 GB. Den lille hedder ARCADE og der ligger et dokument: ARCADE.dat.. hvad er det? Kan jeg ikke lave to drev, som det var før, uden at formatere den?
01. oktober 2010 - 14:31 #30
... den anden partion er sansynlig en FACTORY RECOVER partion.

Hvilket system er der tale om ?
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede Casperost Nybegynder
01. oktober 2010 - 14:37 #31
Win7 - Home