Avatar billede mikman Nybegynder
24. september 2010 - 15:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overførelse af regnskab til en clean C5, problemer med OCR ID

Jeg har overført mit regnskab til et clean C5 ved at export/import. Desværre skulle jeg selv inde og vælge hvilket layout mine faktura skulle udskrives med.
Men det som så stadig mangler, er at OCR-linen bliver rigtig!
Der skriver: ">+71" som den skal og også "+88188888", men det midt i mellem mangler, som i vores tilfælde er kunde nr., og faktura nr.

Hvordan får jeg dette med?
Eller har jeg lavet en mere grundlæggende fejl da jeg exportede/importede?

Den er Concorde C5 v. 1.80. Gammel, men det kører jo bare... håber i kan hjælpe!
Avatar billede glconsult Nybegynder
24. september 2010 - 16:34 #1
Hej
Det kan være opsætningen under Debitor/Tilpasning/Indbetalingsmåder der mangler. Antal tegn til kontonummer og faktura(det skal i hvertfald være der i nyere versioner for at det virker)
Samtidig skal indbetalingsmåden være på kunderne.
mvh. Gitte Lützen
glconsult.dk
Avatar billede mariaf Juniormester
25. september 2010 - 09:09 #2
Min gamle kæphest: Ville du bruge en 12 år gammel mobiltelefon? Køre i en 12 år gammel bil, der aldrig har fået service? Gå i et par 12 år gamle bukser? med andre ord, du burde opdateres.
Gitte's svar er i øvrigt det rigtige.
Avatar billede mikman Nybegynder
27. september 2010 - 08:18 #3
Men når nye bukser koster 15K, så kan man jo godt kæmpe lidt for at få det gamle til at kører... :-)
Og ja, det var præcis det rigtige svar! Tak for hjælpen, der skulle udfyldes 8 i Kontonr og 6 i Faktura og 14 i Max, så virkede det hele!