Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
23. september 2010 - 22:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

domæne findes ikke i Google - hvad gør jeg?

Hej

Jeg har købt domænet www.designhojskole.dk som jeg har lavet en 301:redirect funktion på, så den sender brugeren direkte ind på en underside på min hovedhjemmeside nemlig denne: http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?design-innovation.

Men Google kender den ikke. Og eftersom hele ideen med at oprette domænenavnet var at få en god placering i Google, er det ikke så godt.

Kan man få Google til at finde den? ELler skal jeg istedet lave en lille optimeret side med en masse links til min hovedside istedet?
Avatar billede Slettet bruger
23. september 2010 - 22:42 #1
Hej Nikolaj.
Hvis du har en webhost som (web10) har du også købt google adwords som du skal klikke på under din webhost, så opretter du dig under det. Men hvis du ikk har en webhost som tilbyder dig Google adwords skal du selv købe det, på (http://www.google.dk/url?sa=t&source=web&cd=1&ved=0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fadwords.google.dk%2F&rct=j&q=google%20adwords&ei=RbubTPqbPMWoOKWy-KAL&usg=AFQjCNHmq93QT8xJKhYlwFr1k0FdHX-2jA)

Hvis der er andre der hedder noget med rødding eller højskole, skal du betale mere ind hvis der ikk er ret mange, eller det kommer an på om du vil ligge nr 1
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
23. september 2010 - 22:50 #2
Hej

Jeg er ikke interesseret i adwords. Det kører vi i stor stil på hoveddomænet. Det er bare en lille sidedomæne med et godt navn, som jeg gerne vil have godt placeret i de organiske søgeresultater. Men tak for svaret.
Avatar billede reino Nybegynder
24. september 2010 - 00:36 #3
Hejsa

Kan se domænet er regget d. 14/9, Google skal først finde ud af at domænet eksisterer, der kan gå op til 30 dage typisk, sørg evt. at tilmelde urlen til google også hvi sdu ikke allerede har gjort det.
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
24. september 2010 - 07:31 #4
super, skriv et svar så får du point
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
24. september 2010 - 07:58 #5
Jeg vil tillade mig at beskrive samtlige domæner for dem der måtte være interesseret:

www.designhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i Design & Innovation som arbejder med grafisk design, industriel design, arkitektur og mode. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?design-innovation som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.journalisthojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i journalistik & Mellemøsten som arbejder med journalistik med fokus på Mellemøsten, integration og Islam. Den henvender sig jo primært til unge der vil studere på journalisthøjskolen eller journalistuddannelserne på SYddansk Universitet eller RUC. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?journalistik-ellemoesten som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.musikhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i musik, kaldet Musiclab & producer som arbejder med musik på mac med fokus på at bruge Logic Studie som bund for at producere sin egen musik indenfor mange forskellige genrer. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?music-lab-producer som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

Så er der www.politikhojskole.dk som drejer sig om vores hovedfag i politik & Spin som arbejder med det politiske spekter, både nationalt og internationalt. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?politik-spinsom altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

www.bliv-klar-til-grafisk-design.dk som er et 1 månedskursus for de unge der vil forberede sig til at bestå optagelsesprøverne på Mediehøjskolen, skolen for visuel Kommunikation eller Designskolerne. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?grafisk-design-5 som altså er en underside til www.roedding-hoejskole.dk

www.vejentildesign som beskriver hvilke uddannelser man kan tage hvis man vil læse grafisk design, industriel design, arkitektur og mode. Og altså med andre ord ønsker at studere på Mediehøjskolen, skolen for visuel Kommunikation, arkitektskolen, Teko eller Designskolerne Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?grafisk-designer-industriel-designer-arkitekt-modedesigner-illustrator som altså er en underside på hovedsiden www.roedding-hoejskole.dk

Og til sidst www.vejentiljournalistik.dk som beskriver hvilke uddannelser man kan tage hvis man vil studere til journalist. Altså med andre ord henvender den sig til unge der vil studere på journalisthøjskolen eller journalistuddannelserne på Syddansk Universitet eller RUC. Den peger på http://www.roedding-hoejskole.dk/index.php?hvordan-bliver-man-journalist som altså er en underside til www.roedding-hoejskole.dk
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
24. september 2010 - 08:08 #6
Da sidderne er redirected vil de ikke komme frem på google. Hvis du vil have siden til at ranke i google, så skal du fjerne redirecten og lave noget unikt indhold på siden.
Avatar billede LNG.DK Novice
24. september 2010 - 09:51 #7
Først skal Google forbi, som sagt i en tidligere post. Dette kan hjælpes på vej af at tilmelde siden i Google Webmaster Tools.

Jeg ville anbefale dig at lave landing pages med links til de relevante sider på din mainsite.
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
24. september 2010 - 11:59 #8
Det hjælper ikke noget at tilmelde siden til google når der ikke er noget indhold på siden. Google indeksere ikke en side uden indhold.

Den eneste effekt de ekstra redirectede domæner har, er at hvis nogen skriver disse domænenavne direkte i adresse-feltet, så bliver de smidt over på den anden side.
Avatar billede LNG.DK Novice
24. september 2010 - 13:28 #9
Som sagt så skal han lave landing pages på de nye domæner med link indtil hans hovedside  :)
Avatar billede nikolajhygebjerg Nybegynder
25. september 2010 - 18:44 #10
tusind tak, jeg giver point til memo-consult hvis du svarer!
Avatar billede mikaelch Novice
25. september 2010 - 20:02 #11
Første og fremste handler det om du får en masse links til siden tilmeld denne side alle mulig steder , webmaster tool hjælper ingenting især i forholde bare et par links hjælper
tilmeld siden add google hjælper overhovedet ikke google finder hjemmesider igennem links , går 1000 gang hurtigere at finde en masse links
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
01. november 2010 - 06:59 #12
Tak for det :)