Avatar billede allanknudsen Nybegynder
23. september 2010 - 20:04 Der er 1 løsning

Opbygnnig af formel med 3 værdier, der alle skal være sande, så celle a4,

Hjælp, jeg får hele tiden fejl, når jeg opretter en HVIS-formel.
Opgaven er følgende:
I celle a1: drop down boks med: Helårsbolig, Fritidshus, Grund
I celle A2: drop down boks med: Med afdrag, Uden afdrag
I celle A3: drop down boks med: Fast rente, variabel rente.
I Celle A4: Hvis-værdien af f.eks. a1=helårsbolig, a2=med afdrag, a3= fast rente.

Værdien i celle A4 skal vise værdien af alle 3 valgte værdier tilsammen.
DVS der er 12 kombinationsmuliger (3x2x2).
Resultatet af hver kombination findes i hver sit ark, hvorfra celleværdien A4 hentes.

Til orientering er dropdownboksen lavet via Datavalidering/Liste, hvor navnene hentes fra hver sit ark (Bolig/afdrag/Rente)jfr. vejledningen.

Håber på hjælp.
VH
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
23. september 2010 - 22:57 #1
Jeg har selv fundet ud af at denne opbygning er forkert og laver det med Lopslag. Dette giver dog også problemer med dropdownboks. Dette spørgsmål har jeg også stillet her på eksperten.