Avatar billede benjarominde Nybegynder
23. september 2010 - 18:26 Der er 4 kommentarer

Pc kører på D drev

Hejsa. Jeg har installeret windows 7 ultimate på min pc, og den kører på mit d drev... hvordan får jeg den til at køre på mit c Drev? jeg vil logge mig på som administrator, men når jeg åbner min komandoprompt, står den på d drevet.... hvordan skifter jeg til c drevet?
Avatar billede nfssister Forsker
23. september 2010 - 18:37 #1
Der er en vej, og det er at formatere :)

Det er fordi du enten har valgt D drevet da du installerede eller fordi du har en kortlæser i din maskine.

Det er ikke bare lige at flytte OS fra en disk til en anden.
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2010 - 18:40 #2
Du kan ikke ændre et drevbogstav på systempartition.

Der er kun den hårde vej tilbage og lave en ny installation på c-drevet. Husk at slette D partitionen.
Husk at frakoble f.eks eksterne harddiske, USB sticks osv. således at du er 100% sikker på at C drevbogstavet er fri
Avatar billede benjarominde Nybegynder
23. september 2010 - 20:02 #3
Okay, DVS at jeg skal "bare" installere windows 7 igen eller hva?
Avatar billede haverslev Novice
23. september 2010 - 20:24 #4
JA

Som jeg f.eks også skriver i #2
"Der er kun den hårde vej tilbage og lave en ny installation på c-drevet"