Avatar billede brand112 Nybegynder
23. september 2010 - 14:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

trådløsnet

Hej. jeg har et problem som jeg ikke kan løse alene. boer i to plans hus og vil gerne have fuld dækning med trådløs internet, jeg har sat en router på første sal og en i stuen nedeunder, begge to er sat  switch på første sal men kun den ene virker altså den på første sal. HVORFOR??
Hvis jeg tager den i stuen og sætter direkte i modem så virker den fint. modem sidder på første sal.
Router på første sal er en D-link 655 og den anden er en Trendnet TEW 631BRP. håber der er nogle der har et svar også hvis i har en ide der er bedre til at få net i hele huset.
på forhånd tak.
Mikael
Avatar billede stagedk Nybegynder
23. september 2010 - 15:13 #1
Når du siger den ikke virker hvad mener du så?
Kan den kun oprette lokal forbindelse?,
Kan du slet ikke finde den?....
Avatar billede Skoven Praktikant
23. september 2010 - 16:11 #2
Spørgsmål:
- Hvorfor vil du have 2 trådløse net/routerer når du kun skal dække 2 etager?
- Har en af dine trådløse routerer ikke indbyggede switch porte? (går jeg ud fra, så brug den istedet for at sætte en ekstra op): Altså:
Modem -> router 1 -> router 2 (alle med kabel).

Hvis det var mig ville jeg undersøge om routerne har mulighed for at køre samme netværk. Så mister du heller ikke forbindelse til nætværket hvis man tager den bærbare med rundt i huset.
Avatar billede brand112 Nybegynder
23. september 2010 - 21:01 #3
hej. det jeg mener er at jeg kan ikke komme på nettet med den.
det med modem -router - router har jeg også prøvet så er der heller ikke hul igennem, men skal jeg logge ind i router ofor at stille om på noget når jeg sætter den i den anden router.
Avatar billede Skoven Praktikant
23. september 2010 - 21:16 #4
Hvilke stik sidder du kablerne i...
Modem i "internet" stikket på den første router?
Derefter et kabel fra den routers lan-porte til den næste router (hvilken port sidder du den i (internet eller alm. port? og har du prøvet at skifte?)).
Avatar billede brand112 Nybegynder
23. september 2010 - 22:03 #5
ja det har jeg og det er det samme
Avatar billede jakobcl Nybegynder
24. september 2010 - 10:52 #6
Hvorfor 2 routere. Det giver kun problemer, da du så får to netværk.

Men da du har det udstyr du nu har.
Modem - Router - Router, hvor du i den sidste router, må slå DHCP fra, give den en IP i samme range som Router 1, og så skal kablet ikke i router 2s wan port, men en af lan portene.

Alternativt, køb en Powerline sæt som er trådløst.
T.ex. DHP-w306av.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
25. september 2010 - 10:33 #7
Nogen netleverandører kikker på MAC adressen, hvis den ikke er den samme MAC, som er registreret hos dem, kan man ikke få lov til at komme på nettet.
Mit spørgsmål der derfor: "hvilken netleverandør bruger du"?
Avatar billede brand112 Nybegynder
27. september 2010 - 20:40 #8
jeg har stofanet
Avatar billede brand112 Nybegynder
10. maj 2012 - 23:49 #9
så virker det har bygget om så nu sidder routeren ved trappen så nu har jeg et godt net