Avatar billede sonic1978 Nybegynder
23. september 2010 - 14:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sort skærm efter geninstallering af vista.

Håber at nogen kan hjælpe mig.

Jeg har en Stationær pc som er små 3 år gammel (fra Aldi) men har været nød til at formatere den pga for meget skidt på den.
NÅ er den formateret og har fået geninstalleret vista Home Premium. Køre så de første opdateringer, og når den skal genstarte kommer jeg frem til den "grønne bjælke nede midt på, nå den så går væk er der bare sort skærm.Har så sat min recovery disc i og har kunne starte op med den igen. men så snart jeg har kørt opdateringer og skal genstarte kommer jeg ikke videre end til efter den grønne bjælke.
Har også prøvet > Start > Søg > skriv: cmd.exe > højre klik på filen (cmd.exe) og vælg > Kør som admin...
I konsollen skriver du > chkdsk /r /f > Enter > bekræft > Enter> Genstart.
Det gjorde den så men med samme resultat.
Hvad kan jeg gøre eller hvad har jeg glemt. =??

Håber i kan hjælpe ude i det danske land.;o)
Avatar billede Poko1 Ekspert
23. september 2010 - 15:01 #1
En mulighed er at hente og køre dette værktøj.
http://neosmart.net/blog/2008/windows-vista-recovery-disc-download/
Avatar billede Jensen DK Novice
24. september 2010 - 07:15 #2
Måske skal den registreres hos Microsoft, før du henter opdateringer.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2010 - 13:20 #3
jeg tror din laptop mangler sine medfølgende drivere.
den var givetvis præinstelleret da du købte den, og disse drivere der var i den windows, mangler den, ellers kan der være 117 ting galt.

hent de korrekte drivere til dit OS + din laptop model, fra producentens hjemmeside.
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2010 - 07:29 #4
sidwave! hvorfor lægger du et svar når du ikke er sikker på at det er løsningen du kom med?
Avatar billede Slettet bruger
26. september 2010 - 13:22 #5
for så kan han acceptere hvad han kan bruge, istedet jeg skal huske at komme tilbage i tilfælde af at en kommentar gør udfaldet.

i øvrigt, nævn 2 andre primære grunde til at hans computer opfører sig sådan ?    der er driverproblemer da nr 1 på top 3 listen.
det ville være åndssvagt ikke at have check på dette punkt.

#2 er at disken er i ged
og #3 er at strømforsyningen er i stykker.

jeg kører bare en liste igennem, indtil den rammer målet.
du kan jo ikke gøre andet, det er pr tekst besked, og du sidder ikke selv med computeren og kan gøre noget.

Han ku jo starte med st svare på at han er sikker at hans drivere er 100 i orden, men det går vist lidt for stærkt her til at vi gider vente på hans tilbagemeldinger :D
Avatar billede Jensen DK Novice
26. september 2010 - 13:41 #6
Læg mærke til at fejlen først opstår når der er hentet de første opdateringer.
Avatar billede sonic1978 Nybegynder
08. november 2010 - 20:15 #7
takker for hjælpen
Avatar billede Jensen DK Novice
09. november 2010 - 07:27 #8
Hvad fandt du ud af?

sonic1978

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning