Avatar billede rosa10 Nybegynder
22. september 2010 - 18:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg fik ikke givet point

Jeg har fået svar og vil gerne give point.
http://www.eksperten.dk/spm/919180#reply_7654308
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. september 2010 - 21:39 #1
OK. Hvem er det så, som du vil give point til?
Hvilket af forlsagene virkede for dig?
Det er ikke for at drive dig mere rundt i mangen end strengt nødvendigt, men det er svært at gætte alt i denne verden.
/ptj_11
22. september 2010 - 23:36 #2
rosa10, du proever at finde ud af hvordan du skal give points til hjaelpsomme indlaeg.  De kommentarer du har faaet har ikke hjulpet dig, saa lad mig forsoege:

(1)  Man afgiver points og lukker et spoergsmaal ved at acceptere et svar, et indlaeg markeret med gult, og man accepterer svaret ved at saette et 'flueben' i den lille firkant og derefter klikke paa feltet 'Accepter svar og afgiv points.'

(2) Til dit spoergsmaal http://www.eksperten.dk/spm/919180#reply_7654308 fik du inlaeg med forslag til loesning fra to brugere.  De indlaeg var i form af kommentar, ikke svar, og de kan derfor ikke direkte accepteres.  Det du skulle have gjort var at bede den eller de der gav et brugbart indlaeg om at oprette svar som du saa kunne acceptere.  Du kunne for eksempel have skrevet:  "Aaa og Bbb, tak for indlaeggene der begge hjalp mig til at loese problemet.  Opret venligst svar.

(3)  Saadan gik det ikke, og du har derfor, korrekt i saadanne situationer, oprettet et frisk spoergsmaal for pointsafgivning.  Hvad du mangler er klart at tilkendegive hvem der skal have points og bede om et svar.  Altsaa lav et indlaeg og skriv:  "Aaa (og Bbb) tak for hjaelpen.  Opret venligst svar for pointsafgivning."  Og naar svarene kommer accepterer du svaret/svarene.
25. september 2010 - 02:18 #3
rosa10, saa du mit indlaeg?  Jeg haabede at det  ville vaere til hjaelp og at du nu ville gaa i gang med at bede om svar fra den eller de som du mener du skylder points saa du kan faa spoergsmaalet lukket.
Avatar billede rosa10 Nybegynder
06. marts 2011 - 18:42 #4
Jeg kan bare ikke se at der er nogen åbne spørgsmål. De er jo alle grønne.
07. marts 2011 - 08:22 #5
Jamen dette her spoergsmaal er ikke groent, men aabent, og derfor er det ogsaa aabent i min liste af indlaeg.  Nu du har oprettede et svar er det gult, saa hvis du vil acceptere dette svar bliver det groent og lukket i din liste og i min liste.  Gider du?
07. marts 2011 - 08:23 #6
...og ved at lukke det faar du de 200 points tilbage.
09. marts 2011 - 08:31 #7
rosa10, kan jeg bede dig acceptere dit svar i dette spoergsmaal og derved lukke spoergsmaalet?  Please.