Avatar billede anri Novice
22. september 2010 - 16:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

God host til server

Jeg står med et web-baseret produkt der kræver egen server, men jeg har ikke selv den fornødne struktur til at sikre den nødvendige båndbredde, stabilitet og redundans.

Derfor er jeg nødt til at finde en udbyder der kan hoste min server.  Jeg har følgende krav:

Stor tilgængelighed i dagtimerne er MEGET vigtigt. Redundans på internetforbindelse foretrækkes.
Windows 2008 server (skal køre web-baserede applikationer)
SQL server
Daglig backup.

Jeg forventer at der vil være omkring 200 samtidige brugere på systemet men det er ikke tunge brugere så trafikken vil jeg estimere til omkring et http-opslag i timen pr. bruger.

Er der nogen der har erfaringer med server-hosts der kan løfte den opgave?
Vil en virtuel server kunne bære den trafik?
Avatar billede swiatecki Novice
22. september 2010 - 17:47 #1
Prøv at skrive til serverhosting.dk (info@serverhosting.dk) og høre dem ad.

Ang. den virtuelle server så kommer det an på hvor kraftig den er
Avatar billede bmpi Nybegynder
23. september 2010 - 13:46 #2
Der er i princippet ikke nogen forskel på en virtuel og fysisk server, formodentligt, til det du skal bruge det til. Det afhænger helt af hostens setup, hvor godt den virtuelle server kører.

Jeg kender mange (Windows) hosting-udbydere, som opfylder dit kriterie, men hvilket prisleje ligger du i?
Avatar billede Memo-Consult Nybegynder
24. september 2010 - 08:15 #3
Prøv evt. at kontakte surftown. Jeg har brugt dem i et par år og er utrolig glade for dem.
Avatar billede vrod Nybegynder
07. oktober 2010 - 21:53 #4
Hej.

Jeg er i forberedelserne om at åbne en serverhost i marts måned næste år. Jeg er ikke sikker på om jeg kan klare en Windows server, da deres licenser er ret dyre. Kunne linux være en løsning? Jeg er ved at samle en liste over interesserede, så du må lige svare hvis du er interesseret. Det skal ikke ses som reklame

Mvh Christoffer
Avatar billede anri Novice
07. november 2010 - 11:39 #5
Hej Christoffer.
Mht at kunne klare en windows server, så er det jo noget dine kunder skal betale for, men er du sikker på du kan levere varen.

Garanti for oppetid, redundante linier, tyveri-sikkerhed (og erstatningsansvar ifbm tab/tyveri af data). Brandsikkerhed?

Hvis du vil hoste erhvervsmessigt, så er det jo noget af et setup der kræves, og ikke bare en computer i en kælder.

Mit budget holder fint til at betale 2-3000 om måneden for sikker og stabil hosting, så en windows-licens er jo ingenting i den sammenhæng.

..du skal overveje nøje hvad det er du kaster dig ud i her, man hvis du har infrastrukturen og ekspertisen på plads, så er jeg da slet ikke afvisende.

Jeg har talt lidt med serverhosting.dk og de anbefaler en dedikeret server, så det bliver det nok til.

@Memo-Consult : Bruger du også surftown til at hoste andet en hjemmesider?
Avatar billede vrod Nybegynder
15. december 2010 - 13:15 #6
Hej anri

Jeg er under uddannelse som datatekniker, og har generelt meget godt styr på IP-netværk, m.m.

Oppetid er et vigtigt punkt for mit firma, og derfor vil der også være redundant strøm og internet, hvilket er et krav jeg stiller til min udbyder af rackskabet/internettet.

Windows-servere burde ikke være et problem, men så skal man jo også til at bakse med Microsoft og deres licenser.. Jeg er generelt en "ikke-windows"-bruger og foretrækker Linux, der hvor jeg ikke har brug for Windows.

Hvis du er interesseret i et tilbud, så kunne jeg sagtens klare det til en pris der er under det budget du har (dog kommer det selvfølgelig an på hvilke krav du stiller).

Mit foretagende hedder PrivatHost og er målrettet imod private, da det er de færreste udbydere som udbyder det til private. Jeg vil prøve at gøre setup'et så godt som muligt, ved hjælp af godt netværksudstyr, og redundans. Du må gerne skrive en PM til mig, så kan vi finde ud af mere.

Mvh Christoffer
Avatar billede anri Novice
07. februar 2011 - 09:12 #7
Jeg endte med at prøve serverhosting.dk
De virker som gode samarbejdspartnere så det har jeg en god mavefornemmelse om.

swiatecki får point.
Avatar billede anri Novice
07. marts 2011 - 08:56 #8
Lukker