Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 15:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvad er Lydud og -Indgange på mit bundkort til?

Hej!

Jeg har fundet ud af en lyd udgang som jeg bruger til højtaler og en jeg bruger til mic. men hvad er de andre til og hvordan finder jeg ud af det?

Bundkort: ms-7293vp 2.0

Er der mere i skal vide får at kan hjælpe?
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 16:03 #1
Jeg har kigget i brugermanualen og dér kunne jeg ikke finde noget.

Der er 6 minijack indgange hvoraf de 2 som sagt er fundet ud af.

Grøn er højttaler,
Lyserød er mic.
Orange ?
Blå ?
Grå ?
Sort ?
Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
22. september 2010 - 16:07 #2
Orange Blå grå og sort er til forskelligt lydudstyr hvis du har eksempelt 2 højtaler foran dig en på værd side af dig og 2 bag dig kan du sætte dem i en af de indgange og få sourand

det kan (anpå driver) også bruges til flere lyd indgange til Mics og lidne
Avatar billede Slettet bruger
22. september 2010 - 16:09 #3
Okay. ved du hvor jeg kan få driver til det? eller skal jeg oprette et nyt spørgsmål til det?
Avatar billede jokkejensen Novice
22. september 2010 - 22:20 #4
Det er med andre ord til 5.1 surround, hvis du ex købte et surroundsæt højtalere ville du opleve at de kom med 5 minijack stik, det 6., ofte mørkerød (ikke det pink) er til din microfon.

http://www.tomshardware.com/reviews/new-generation-pc-5-1-speaker-systems,1526-6.html

Andet billede, har de 5 indgange til 5 minijack, det er en subwoofer, hvorfra de 5 satelliter så går ud fra. Altså 5 højtalere, center, for og bag, venstre og højre - samt en subwoofter.

Driveren er på cd'en til bundkortet, men de er nok installeret ellers vil du ingen lyd have. De fleste lydkort, bemærker når man sætter et nyt stik i et af udgangene, og spørger hvilken enhed man har tilføjet.
Avatar billede MrBloodwing Nybegynder
22. september 2010 - 23:28 #5
hvis det endelig er du ikke kan finde driveren på nogle cd så kan du 99% af tilfældende downloade det fra nettet ved at søge "bundkortmodel" driver
Avatar billede Slettet bruger
25. oktober 2011 - 19:48 #6
JokkeJensen har svaret på mit spørgsmål og skal have point. Lægger du et svar?