Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:32 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Kan man fjerne sit OS system?

Hej eksperter har virkelig brug for noget hurtig hjælp, kan man fjerne sit OS system? køre med win 7 ultimate, men har fået en virus på min computer så kan slet ikke få lov til at gøre noget, den gider ikke engang begynde geninstallationen når jeg har haft sat dvd'en i. Så tænkte på om man kunne slette sit OS system først? og hvordan?

MVH Christian
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 12:37 #1
En linux live disk hvor du beder den om at formatere burde gøre det vil jeg sige.

Sørg for at den kan håndtere NTFS
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:39 #2
Hvad sker der så formatere linux så harddisken med win 7 på?
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:41 #3
Er den der linux live disk graits? og hvad er NTFS? (:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 12:43 #4
Så beder du linux om at formatere hele dit drev på computeren som en samlet harddisk. Det formatere jo også din partition med Win7.

Men hvad sker der når du sætter en Win7 disk i?

Fejlmeddelse?

Kunne være det ikke skyldtes virus at du ikke kan boot din disk.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:47 #5
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 12:53 #6
Ahhh. Så behøver du slet ikke formatere.

Det du gør er at du på en anden computer henter følgende program ned: http://www.superantispyware.com/portablescanner.html

Derefter starter du din computer mens du trykker på F8 hele tiden, til sidst kommer der en mængde tekst frem hvor du kan vælge "fejlsikret tilstand med netværksforbindelse"

Hvis du ikke kan gøre dette heller ikke, så skal du prøve følgende værktøj:
http://www.combofix.org/

Derefter installere du følgende program:
http://fileforum.betanews.com/detail/Malwarebytes-AntiMalware/1186760019/1

og kører en full skanning.

derefter fixer du hvad den kommer frem med. Derefter genstarter du og bruger det antivirus du plejer at bruge og laver en fuld skan.

Så burde din computer være fri for virus :)
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 12:58 #7
Ps. som forklaring på dit forrige spørgsmål:

Linux:
Ligesom Windows er det et styresystem. Linux er gratis, altid. Finder du et sted hvor det koster penge så er du gået forkert.

NTFS:
Den måde at et styresystem gemmer dine informationer på. Der findes f.eks. FAT,FAT32,FATEXT,NTFS,EX2 osv.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:58 #8
Mange tusind tak prøver det med det samme, og vender tilbage senere(:
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 12:59 #9
Men lige en ting mere når du siger den anden computer er det så den med virus eller en anden i huset? :D
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:02 #10
Det er bare en anden computer end den med virus. Bare den ikke er inficeret med den virus der.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:05 #11
Så jeg skal dl det med den computer uden virus, og ligger det over på en dvd eller hvordan?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:12 #12
Eller et USB stik. Men ja
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:17 #13
og så installere jeg det på den anden? men kan jo ikke få lov til at installere ting?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:18 #14
Det er derfor du skal kører den i fejlsikret. Den skulle gerne blokere for den virus du har fået.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:20 #15
Okej har downloadet filen trukket gem, og lagt den over på mit usb stik, så starter jeg den anden computer og putter usb stikket i. Og hvad så?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:27 #16
Så trykker du på F8 indtil følgende kommer frem:

http://bj-it.dk/wp-content/uploads/fejlsikret-t01b.png

Og vælger fejlsikret med netværk
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:29 #17
Er det under opstarten jeg skal trykke på f8?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:32 #18
Ja lige fra du trykker på tænd knappen til den skærm kommer frem. Begynder Win7 med login skærmen er du kommet for langt.. så skal du starte forfra
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:34 #19
Med mig når jeg trukker f8, kommer der noget med at vælge boot divice eller sådan noget S:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 13:36 #20
Ah. Så er det nemmeste nok at du vælger at trykke f8 under opstart, når din boot ting kommer frem vælger du harddisk og bliver ved med at trykke f8
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 13:38 #21
Det kom frem nu (: vender tilbage om lidt (:
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 14:19 #22
Der er 2 filer den ikke vil fjerene, og tror det er dem der laver ballade. Hvad skal jeg så gøre?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 14:50 #23
Hvad er navnet på filerne? Og hvilket af programmerne er det der ikke vil fjerne det?
Avatar billede Trapson Nybegynder
22. september 2010 - 15:20 #24
Hvis du har eller kan låne en windows XP, kan du slette C drevet med win 7. Lukke ned og indsætte win 7 DVDén og geninstall.
Ellers prøv med Linux, som heinzdmx foreslår.
Poppy Linux booter op på CD/DVD drevet, og når den er åben, kan du derfra se og redigere windows. Den hentes ned som en Iso-fil, som brændes på en CD som bootfil. Hvis du ikke kender Iso, så bare spørg, det er ganske let. http://www.puppylinux.org/main/index.php?file=Download%20Latest%20Release.htm
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2010 - 15:21 #25
Prøvede den anden løsning Malwarebytes anti-Malware fjernede dem uden problemer (:

Tusind tusind tak for hjælpen skriv svar så for du pointene(:
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
22. september 2010 - 15:44 #26
Svar her.

Godt at det kunne klares uden en formatering vil jeg sige :)

Men hvis den brokker sig, så er det såmænd meget enkelt:
http://www.maximumpc.com/article/features/windows_7_install_guide

Husk at vælge custom, og vælge format når du kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. september 2010 - 16:34 #27
Tip: Behold Malwarebyte på din pc, og kør scanning af den en gang om ugen. Husk at opdatere før du scanner.
Ps. Du kørte scanning fra fejlsikret først. HAr du kørt en scanning nr 2, med fuldt opdateret program? Ellers gør det, for at være sikker på alt er væk.
Kun lidt supplement.
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
23. september 2010 - 21:53 #28
Tak jeg tips 220661 (: