Avatar billede fop Nybegynder
24. juli 2001 - 21:13 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Vedr. Dreamweaver og ASP

Jeg har sat mig for at nu skal jeg lære ASP. Derfor fandt jeg frem til tutorialen på html.dk. Pludselig står jeg med et problem og jeg håber at nogle kan hjælpe da jeg har stirret mig blind.

Jeg har PWS liggende og desuden har jeg også Dreamweaver. Ifølge tutorialen skulle mit første ASP dokument blive vist i en browser, men det gør den ikke. Dreamweaver åbner istedet og der sidder jeg så fast og kan ikke komme videre.

Nogle der kan hjælpe mig med dette simple og lidt pinlige problem  ?

MVH
Lars Farsøe (FOP)
farsoesoddsplace@sport.dk
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 21:16 #1
Det er vel fordi, at filen .asp er opsat til at åbnes i DW og ikke i iexplorer.exe
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 21:18 #2
Find en .asp fil.
Hold shift nede mens du højreklikker.
Vælg Åbn med...
Vælg Iexplorer fra listen.
Sæt hak i feltet forneden(Åbn altid med...)
Og så OK.

Så burde det virke, hvis du har gemt den det rigtige sted.

Skriv evt. adressen direkte ind i din browser.
Avatar billede minijensen1 Nybegynder
24. juli 2001 - 21:21 #3
Hvis du skal se ASP-file i din browser skal du hå ind på adressen http://localhost/mappenavn/filnavn.asp med din browser.
Avatar billede fop Nybegynder
24. juli 2001 - 21:21 #4
Det var nemt. Takker
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 21:26 #5
Fop->Tak for point. Nej det var ikke så svært igen.
Ikke når jeg kan svare på noget omkring asp og dreamweaver - noget jeg absolut intet kender til.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
24. juli 2001 - 21:35 #6
hvilken dreamweaver har du ??
Avatar billede jamal_s Nybegynder
24. juli 2001 - 21:35 #7
hvis du skal arbejde med asp, så bruge dreamweaver ULTRA 4.0 :o)
Avatar billede fop Nybegynder
24. juli 2001 - 21:38 #8
Dreamweaver 3.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
24. juli 2001 - 21:42 #9
fop !!!!

du kan bare download trial 30 dage fra macromedia.com !!!

også finder du bare C _ A C K til programmet :o)
Avatar billede prodic Mester
24. juli 2001 - 21:46 #10
Jamal_s->Tror ikke Admins ser venligt på, at man opfordrer til at bruge ulovlige programmer i spørgsmål.
Avatar billede jamal_s Nybegynder
25. juli 2001 - 12:01 #11
ok sorry :o)