Avatar billede pepo1965 Nybegynder
21. september 2010 - 13:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Slowmotion startup

Jeg har sat et nyt grafik (windows 7 godkendt)kort i min PC, og herefter starter den helt utrolig langsomt op, nærmere bestemt ved kørsel af bios, hvorefter den finder tilbage til det normale. Men dette tager flere minutter at hakke sig optælling af hukommelsen m.v.

Jeg har opdateret skærmdriveren, men den burde jo ikke have nogen indflydtelse på opstarten eller hu?
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. september 2010 - 14:39 #1
nej det burde ikke have indflydelse under opstarten.

Kan du fortælle lidt om hvordan dit system ser ud? processor, ram, grafikkort, strømforsyning og evt. bundkort.

Er det noget der lige er sket efter du har sat nyt grafikkort i?
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
21. september 2010 - 15:02 #2
Problemet opstod efter monterigen af det nye grafikkort. Opdageringen af driver havde ingen effekt.

System 7

Grafikkort: Asus Geforce GT220
Bundkort: Gigabyte GA-Ep35-DS4
Processor: Intel 8400 (3GHz Dualcore)
RAM: 4GB
Strømforsyning: Corsair 650W (ny)

Som fortalt kører systemet helt som det skal, når det er kommet over denne mystisk langsomme opstart.
21. september 2010 - 16:27 #3
BIOS - Load DEFAULT Settings ?

(Er der On-Board Grafikkort på NB ?)
21. september 2010 - 16:27 #4
NB -> Bundkort
Avatar billede vuffe Nybegynder
21. september 2010 - 16:40 #5
Hmm... det lyder underligt, jeg tror i hvert fald ikke på det er din strømforsyning. Har du kigget i BIOS, om der er nogle indstillinger vedr. grafikkort, som du kan ændre på?

Hvor hurtige er dine ram? Der står at bundkortet max kan køre med 1066MHz ram jf. http://www.trustedreviews.com/motherboards/review/2008/01/18/Gigabyte-GA-EP35-DS4/p4
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
21. september 2010 - 17:08 #6
Nej det er et ganske alm. bundkort med fire ramslots
Avatar billede pepo1965 Nybegynder
23. september 2010 - 22:07 #7
Ved søgning på nettet har jeg fundet ud af, at det indkøbte grafikkort har kompatibilitetsproblemer med visse bundkort, uden at der umiddelbart tegner sig et mønster. Fejlen er forholdsvis sjælden, men beskrivelsen af kortejernes frustrationer er ikke til at tage fejl af.

En løsning findes ikke, for producenterne af henholdsvis bundkort og grafikkort står og peger på hinanden. Det er jo den andens fejl, og det er dyrt at rette sjældne fejl.

Min løsning har været at købe et nyt grafikkort, og det virker. Men det var også en dyr løsning!
Avatar billede vuffe Nybegynder
24. september 2010 - 08:11 #8
det var træls for dig. Det kan man jo desværre komme ud for engang imellem, selvom jeg nu ikke synes man hører om det så tit.