Avatar billede leoplet Nybegynder
20. september 2010 - 20:08 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Denver vpl-100 pladespiller til PC

HJÆLP!

Jeg har købt en Denver pladespiller med usb udgang -
model VPL-100.

Med i æsken lå programmet audacity, hvilket jeg har opdateret til den nyeste version.

Så langt, så godt.

Problemet ligger i at min bærbare ikke kan genkende usb-enheden (pladespilleren) og at jeg derfor ikke kan få den til at fungere.

Iflg. brugsanvisningen til pladspilleren skulle der være en mulighed som hedder "USB pnp Audio Device", men den mangler.

Nogen gode ideer??

MVH
Leo
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2010 - 20:19 #1
Godt nok ikke en Denver, men tag et kig fra side 10 ang. audacity osv.
http://www.unisupport.net/download/50668/manual_dk.pdf

Hvis det er USB controlleren der ikke registrerre at der bliver sat et USBstik i, så prøv dette:
Klik på  start > kontolpanel > System > klik på faneblad Hardware > klik på Enhedshåndtering
Klik på +/> udfor USB-Controllere
H-klik på linjerne - 1 af gangen og vælg fjern
det er ikke sikkert at du kan fjerne alle linjerne, men fjern dem du kan.
SLUK maskinen og fjern 220V / evt. også batteriet hvis det er bærebar, fra maskinen i nogle minutter
Start og lad windows finde og installere USB controllerne igen.
Herefter sætter du dine USB enheder i maskinen - EN af gangen og lad windows finde og installere den / dem
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2010 - 20:20 #2
du har for lidt strøm til pladespiller - der skal en ekstra strømforsyning til.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. september 2010 - 20:28 #3
http://www.denver-electronics.com/pages/webside2.asp?articleGuid=70173&menuGuid=5387&subMenuguid=5391
Der står her at den skal kobles med en power supply til 230 volt, så den må vel følge med?
Avatar billede leoplet Nybegynder
20. september 2010 - 21:06 #4
Pladespilleren er født med 220V netledning, så det er ikke der problemet ligger.

Jeg tror lige jeg vil forsøge med Haverslev's forslag til at starte med.

Indtil videre tak
Avatar billede haverslev Novice
20. september 2010 - 21:31 #5
Nu svarede du ikke på, om det var selveUSB controllerne der ikke registrede at der kom en enhed i stikket ?

Hvis ja og mit første indlæg ikke gav det ønskede resultat, så prøv at hente og kører USBDeview, deri ser du mængder af 'tilsluttede' USB enheder.
Selv forlængst frakoblede enheder optræder stadig der, og de kan på en eller anden måde ligge og spærre.

Alle under 'Safe to uninstall', kan du højreklikke på og fjerne dem alle, når du så sætter en enhed i stikkene så oprettes den selvfølgelig igen.

Link til programmet: http://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html
Avatar billede leoplet Nybegynder
05. oktober 2010 - 05:50 #6
Ingen af tingene har virket, så nu har jeg kontaktet denver for at få deres vurdering af sagen.

Tak for forsøget

Med venlig hilsen
Jan
Avatar billede leoplet Nybegynder
05. oktober 2010 - 05:52 #7
Haverslev - jeg synes du fortjener pointene for dit forsøg, så skriv lige et svar.
Avatar billede haverslev Novice
05. oktober 2010 - 07:18 #8
svar :-)
Avatar billede simonlegaard Nybegynder
08. februar 2011 - 18:53 #9
Hej.

Jeg har et seriøst problem med det her, jeg kan godt få det til at virke inde i programmet og få lyden til at fungere, men lyden er ikke særlig høj. Men er der et sted jeg kan gøre lyden højere inde i audacity.

Mvh.
Simon
Avatar billede simonlegaard Nybegynder
08. februar 2011 - 18:54 #10
Hvad sagde de så?