Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
20. september 2010 - 18:31 Der er 3 kommentarer

Genskab MP3 tags?

Hej
Jeg har alt min musik lagt ind på computeren også, så jeg ikke behøver at rende efter cd'er og lp'er, når jeg sidder og arbejder. Jeg bruger normalt Foobar, i XP til afspilning, og har igennem tiden tagget filerne via discogs tag grapper.

I dag fik jeg så den fikse ide, at jeg ville forsøge at autogenerere tagsås til filerne,  jeg havde genre osv. i mit itunes bibliotek (som ikke ville genkende alle tags fra foobar).
Til formålet hentede jeg et gratis program på nettet og kørte det, med det resultat, at hele musikbiblioteket nu er fucked - forstået således, at tags'ne er helt i skoven..

Mit spørgsmål er derfor:
1) kan jeg på en eller anden måde skrue filerne tilbage til før jeg kørte programmet
2) Er der nogen, der kender en god metode/ et godt program/ en god feature, som kan lette processen nu, hvor jeg (måske) skal igennem det hele igen.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2010 - 19:26 #1
du skal bare indlæse din backup.
realplayer kan danne nogle data ud fra filnavne - så hvis du har en fornuftig opdeling i album... Derefter kan mediaplayer finde flere data - men det tager altså lang tid.
Avatar billede jacob_lunding Nybegynder
20. september 2010 - 19:58 #2
Jeg har desværre ingen back-up.
Min musik ligger (med meget få undtagelser) i en Kunstner/Album/Track-struktur.
Jeg er overhovedet ikke bekendt med realplayer. Hvor finder jeg sådan en data/tag- generator?
Avatar billede claes57 Ekspert
20. september 2010 - 20:18 #3
så vil jeg prøve med at starte windows mediaplayer, og se, om ikke den kunne arbejde sig igennem (giv den god tid - fx natten over)