Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 19:48 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

Problemer med et Net-Kort

Hejsa!

Jeg har sat et netværkskort i en PC, men det virker ikke, når computeren startes kommer der en besked om at det pågældene kort ikke virker korrekt, og at jeg skal kigge i enhedshåndtering for at få en forklaring på fejlen, men der skriver den at denne enhed funkerer korrekt, hvad er der galt??
Avatar billede sukos Juniormester
24. juli 2001 - 19:50 #1
Prøv at fjerne det fra enhedshåndtering, genstart maskinen, sluk maskinen og sæt kortet i igen.
Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 19:55 #2
Jeg har allerede prøvet med tre forskellige kort, og i tre forskellige slots, og det virker stadig ikke, jeg tror selv på at det muligvis kan være Computeren der noget galt med! :-)
Avatar billede kick Nybegynder
24. juli 2001 - 20:04 #3
Jeg tror at det er dit bundkort som er Kaput.
Prøve i en anden computer om det virker.
Hvilket bundkort er du har.
Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 20:07 #4
kick -> Aner det ikke, men der er jo ikke problemer med noget andet!
Avatar billede kick Nybegynder
24. juli 2001 - 20:29 #5
Nej og derfor tror jeg jo også at dit slot
i dit bundkort er kaput.
Prøve og sæt dit netkort i en anden pc.
Og se om det virker
Avatar billede kick Nybegynder
24. juli 2001 - 20:32 #6
Et slot kan jo godt være i stykker,og derfor virker alt den andet jo fint nok,der er ikke
andet for ind at prøve sig frem en ting adgangen

Kick
Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 20:33 #7
Jeg har også prøvet nogle andre slots, godt nok på den samme maskine, og computeren kan jo også godt finde kortet!
Avatar billede kick Nybegynder
24. juli 2001 - 20:39 #8
Så prøve om du kan installere de driver til dit
kort.Ind i enhedshåndtering må der ikke være nogle
fejl.Hvis der ikke er nogen skulle det sgu virke.
Hvad er din CPU RAM BUNDKORT GRAFFIKKORT O.S.V
Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 20:41 #9
Jeg ved sq ikke hvad det forskellige er, maskinen er efterhånden et par år gammel :-)
Avatar billede style Nybegynder
24. juli 2001 - 20:47 #10
hvad er det for et net kort du har....
Avatar billede dth Nybegynder
24. juli 2001 - 20:48 #11
Det hedder Madge Smart 16/4 PCI Ringnode
Avatar billede poder Nybegynder
25. juli 2001 - 13:04 #12
Det kan være at der ikke er flere ledige resourcer, eller også er der en IRQ konflikt (det er ikke altid at Windows oplyser det.
Prøv at tage alle kort undtagen netkortet ud af maskinen og prøv at starte. Så kan det være at den kan finde kortet. Luk så maskinen igen og put dine kort i igen, det plejer så at kunne lade sig gøre at den vælger en anden IRQ til det sidst isatte kort.
Avatar billede dth Nybegynder
25. juli 2001 - 19:14 #13
Jeg har fundet ud af at det er netkortene den har været galt med, for jeg prøvede at sætte det netkort i jeg har i den anden maskine, og det virkede!!

Mange tak for indlæggene