Avatar billede tiller Nybegynder
18. september 2010 - 20:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mærkelig opførsel - Windows Service

Hej alle¨

Jeg har en mærkelig opførsel på en windows service jeg har lavet i VS2008 som miljø.

Problemet er at efter jeg har kompileret og vil starte servicen, så starter den ikke. Efter jeg har ventet til "servuce-timeout" og starter den igen, så fungerer den som den skal.

Det er ikke kun på min egen maskine (Windows 7) problemet er, men også W2K3+W2K8 samt XP.

Nogen der har prøvet dette før. Når jeg har startet den 2. gang så fungerer min service upåklageligt.

Hvad kan det være? Problemet har jeg haft i en måneds tid uden at kunne finde løsningen.

Fejlen i Eventvieweren er:
Tjenesten kan ikke startes. Tjenesteprocessen kunne ikke oprette forbindelse til tjenestecontrolleren

Håber i kan hjælpe
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 20:26 #1
prøv at lede med denne her
du kan højreklikke på processen og den kan vise skjulte processer

http://processhacker.sourceforge.net/

m.v.h
Avatar billede tiller Nybegynder
18. september 2010 - 20:33 #2
Hej treatmenice

jeg kan ikke lige se hvad hvad og hvordan programmet kan hjælpe med. Processen er der jo ikke - idet servicen ikke kan starte. Først anden gang starter den (og så vil der også være en proces).

eller har jeg forstået programmet forkert?
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2010 - 21:17 #3
det kan utrolig meget så rod lidt med det inden du stopper med det
find ud af hvad processen hedder og prøv at starte den med flere beføjelser og så videre ellers glemmer du det bare

det med processer der pludselig opfører sig mærkeligt plejer at være noget snavs i den

har du tjekket den fornulig med f.eks freeware versionen af denne her

http://www.malwarebytes.org/mbam.php

m.v.h
Avatar billede bvli Praktikant
19. september 2010 - 12:34 #4
mon ikke du bruger for megen tid i din constructor eller opstart? Vis evt. koden du kører i din services constructor og OnStart(...)
Avatar billede tiller Nybegynder
20. september 2010 - 22:23 #5
Hej

Jeg definerer en række variabler inden constructor/onStart. Det burde ikke skabe problemer.

I min Constructor er der ikke noget - standard VS2008 kode samt et kald til en funktion der læser en XML-Konfigurationsfil.

I onStart() begynder jeg at lave nogle ting. Har prøvet at disable enkelte (alene og samtidigt) uden jeg har kunne finde ud af hvad det er.
Men den laver et check om en ekstern MySQL database er i live, læser derefter en online konfiguration samt tjekker en licensnøgle.
Herefter opstartes nogle timers i onStart().

Jeg har en logfil som begynder logning så snart onStart() funktionen starter, og når jeg har problemet skriver den slet ikke til logfilen, så den når slet ikke til onStart(). Problemet ligger før.

Det giver derfor ikke mening at poste en masse kode her...

Nogen forslag ellers?
Avatar billede tiller Nybegynder
21. september 2010 - 00:36 #6
hej igen

bvli: du vr inde på noget af det rigtige, der var faktisk 2 performancecounters i opstarten FØR onStart() hvor den ene skabte problemet. Jeg flyttede den ned i onStart() (ved iøvrigt ikke hvorfor jeg havde lagt dem der, må have været en tanketorsk).

Men efter flytningen så spiller det som det skal.

Herligt...

bvli, smid et svar, du skla have points
Avatar billede bvli Praktikant
21. september 2010 - 10:30 #7
Super! :)
Avatar billede tiller Nybegynder
22. september 2010 - 00:02 #8
point givet
Avatar billede bvli Praktikant
22. september 2010 - 09:17 #9
Nah - du skal acceptere svaret :)