Avatar billede keniel Nybegynder
18. september 2010 - 12:52 Der er 5 kommentarer

Printer forsvinder (spooler?)

Når jeg skal printe ud, kommer et skilt op der fortæller, at der er ingen printer installeret ( der er to printere installeret). Med microsoft fix it center får jeg mine printere tilbage. Den siger den har fixet printerspooler problemet.
Hvad kan det være, der slår printerspooleren fra? Er der noger der kan gøres så det ikke sker og hvordan.
Evt. hvilket andet problem kan det være og hvordan kan det afhjælpes?
På forhånd tak for hjælpen
18. september 2010 - 13:11 #1
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?

---

Hvad endte disse med ->
http://www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/keniel
Avatar billede Vandreren Novice
18. september 2010 - 18:09 #2
Er tjenesten Print Spooler overhovedet sat til at starte op samtidig med Windows, dvs. sat til automatisk starttype? Tjek starttype ved at køre services.msc og finde tjenesten på listen.

Hvad kan det være, der slår printerspooleren fra?
Det kan du selv undersøge og holde øje med i Logbogen (Event Viewer).
1. Vælg kør (Windowstast + R).
2. Skriv eventvwr og tast [Enter].
Mere information: http://support.microsoft.com/kb/308427/da (ens for XP/Vista/7).

Alternativt kan en nem og hurtig løsning være at lave et lille batch-script, der starter Print Spooler. Det script kan du eksekvere når du skal printe, og kan så være sikker på at tjenesten kører.
10. oktober 2010 - 19:56 #3
(Hvad endte denne tråd med ?)
Avatar billede keniel Nybegynder
18. september 2011 - 14:10 #4
Jeg fik alt til at virke, og jeg troede jeg havde accepteret et svar, hvilket jeg åbenbart ikke fik gjort rigtigt. Jeg undskylder for det forholdende.
Avatar billede Vandreren Novice
18. september 2011 - 17:45 #5
Hermed et svar fra mig.

Du kan acceptere dette svar og tildele points, hvis mit indlæg har hjulpet dig.

Vejledning: http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-1

Den flittige og hjælpsomme bruger vejmand har lavet en lille video, der viser hvordan man accepterer et svar: http://gratisupload.dk/vis/63579/